Keuze bestemmingen i.v.m. knie

Beste allemaal,

We gaan 3 weken in juli naar Thailand. Ik kom er qua reisplanning redelijk uit, maar mijn vriend heeft dit jaar veel last van zijn knie (paar jaar geleden aan geopereerd).
Een (lange) wandeling of beklimming zit er dus niet in. We denken erover om daarom ook maar de Nationale Parken over te slaan. Is dat een goed idee of zijn sommige parken wel te doen? Fietsen gaat nl. wel prima!

Onze reisbestemmingen zullen vooral Bangkok, Ayuthaya, omgeving van Krabi/eilanden, Koh Tao enz. zijn. Ik twijfel over de River Kwai/ Kanchanaburi. Een bezoek aan de Erawan watervallen is denk ik niet mogelijk. Maar als de natuur in de omgeving mooi is, lijkt het ons ook leuk om daar de sfeer te proeven en op zo’n drijvend rivierhotel te overnachten. We slaan het Noorden van Thailand waarschijnlijk over. Het is de eerste keer Thailand na vakanties in Maleisië en Indonesië.

We denken nu aan veel strandbestemmingen vanwege zijn knie, terwijl we ook veel van natuur en cultuur houden. Wat kunnen jullie ons adviseren?

Voor fietsen zie dit Interview.
Dan kunnen jullie in ieder geval in Bangkok uit de voeten.

1 like

rondtoeren met een scooter, dan kun je heel veel zien onderweg, gepland en ongepland kom je zoveel moois tegen, een aanrader! Boottochten ook mooi, mee gaan vissen bv:dag:.