Hulp bij planning gezocht!

Donderdag vertrek ik voor 3,5 week naar thailand. Ik weet wel waar ik allemaal heen wil, maar heb nog niks vast gelegd. Ook omdat ik het lastig vind om in te schatten hoeveel tijd ik overal nodig heb.

De plaatsen waar ik heen wil:
-Bangkok
-Kanchanaburi
-Ayutthaya
-Chiang Mai
-Chiang Rai
-Pai

Nu is het zo dat ik op 13 mei aan het eind van de ochtend aankom en 2 vriendinnen van mij van 17 t/m 20 mei in bangkok zijn en daarna doorgaan naar het noorden.
Ik vind het natuurlijk hardstikke leuk om hun te zien en samen met ze de trein naar het noorden te pakken.
Maar hoe ga ik dit plannen?! Een week in bangkok wachten vind ik te lang. Kan ik Kanchanaburi en Ayutthaya in die tijd gezien hebben? Moet ik voor de nachttrein naar chiang mai terug naar bangkok of reis ik dan een stuk om?

Ik wil bij Kanchanaburi naar de brug bij River Kwai en idd ook de Erawan waterval.
Heb ook heel veel positieve reacties gelezen over River Kwai Jungle Rafts waar ik ook heel graag heen wil! Nou heb ik ook weer ergens gelezen dat Kanchanaburi zelf niet zo veel is, maar de omgeving dus wel. Kan ik de brug en Erawan dan misschien beter vanaf Jungle Rafts doen als Kanchanaburi zelf niet zo veel is?

Nog iemand hier ervaring met River Kwai Jungle Rafts? Ik vraag me namelijk af of ik dat van te voren moet boeken aangezien er dus niet meer overnachtingsmogelijkheden in de buurt zijn en het dus niet handig is om die kant op te gaan en het dan vol blijkt te zijn.

Opzoek naar tips dus! En hoelang denken jullie dat ik in al die plaatsen nodig heb? Lukt dit allemaal in 3,5 week? Of heb ik nog tijd over om andere plaatsen er bij te plannen?

:chin:Wat je op je verlanglijstje hebt kan zeker In Bangkok kan je als je het wilt wel een week vermaken kost dan wel weer tijd voor de rest van je verlanglijstje
Hoe kom je er trouwens bij om het plaatsje Pai te bezoeken is voor mij een verrassing?:thailand::cambodia:

Iemand die ik ken is daar geweest en vond het helemaal geweldig, dus vandaar:)

Zat wat betreft mn planning nu te denken aan:

1 Aankomst in Bangkok, meteen door naar Kanchanaburi
2 Kanchanaburi, bezoek aan Bridge over River Kwai en museum
3 Kanchanaburi, naar Erawan Waterfals
4 Van Kanchanaburi met de trein naar Nam Tok, hier Sai Yok Noi waterval bezoeken en door naar River Kwai Jungle Rafts
5 Van River Kwai Jungle Rafts door naar Ayutthaya (via Kanchanaburi?)
6 Na 1 nacht Ayutthaya naar Lopburi
Hierna weer naar bangkok

Ben hier nu nog mee bezig, maar zo ver ben ik nu. Is dit iets? Nog een heleboel vragen:

-Hoe kom ik van het vliegvelg het makkelijkst/snelst/goedkoopst in Kanchanaburi?
-Hoe kom ik van Kanchanaburi bij Erawan Waterfals? Kan dat met ov? Of moet ik dat bij een reisbureautje daar boeken?
-Moet ik River Kwai Jungle Rafts van te voren boeken? Zo ja waar? Of kan dat als ik in thailand ben een paar dagen van te voren bij een reisbureautje? Of kan ik daar gewoon naar toe gaan en is er toch wel plaats genoeg?
-Hoe kom ik vanaf River Kwai Jungle rafts in Ayutthaya?
-Hoe van Ayutthaya naar Lopburi?
-Is van Ayutthaya via Lopburi naar bangkok te doen in 1 dag? Of beter nog een nachtje in Lopburi?

Ben via internet ook nog opzoek naar antwoorden op deze vragen, maar vind het uitzoeken van het vervoer toch wel het lastigst denk ik!
Dus als er iemand antwoord op (een van) deze vragen heeft…