6 weekse route doorheen Thailand, Vietnam en Cambodja, graag tips aub! tnx ;)

Hoihoi,

Ik ben jonge sportieve gast van 29 jaar en ik vertrek op 1 juli tot en met 14 augustus naar Thailand, Vietnam en Cambodja. Zie hier mijn planning tot dus ver. Al heel wat zoekwerk verricht maar graag nog wat tips of dingen die ik eventueel zou kunnen/moeten veranderen volgens jullie…

****Vrijdag 1 juli vertrek Brussel ********

****Zaterdag 2 juli aankomst Bangkok 8.30 slapen in Nappark Hostel @Khao San ok

****Zondag 3 juli Bangkok ********

Maandag 4 juli Bangkok****

****Dinsdag 5 juli Khao Yai National Parc Via organisatie boeken of zelf naar Pak Chong met trein/bus en dan zelf daar excursie regelen???
****Woensdag 6 juli Khao Yai ****
****Donderdag 7 juli Khao Yai ******s’avonds naar Ayutthaya **** **

****Vrijdag 8 juli Ayutthaya ******bezoeken **** tempels **en s’avonds door naar Kanchanaburi

****Zaterdag 9 juli ****** ******kanchanaburi ******naar Erawan Watervallen met scooter bezoeken (huur scooter 150 bath) **** ******

****Zondag 10 juli ****** ******kanchanaburi ******bridge over the river kwai en death railway bezien met scooter. ** s’avonds terug naar Bangkok

** ** ****Maandag 11 juli ****** ****** Phuket ******vlucht Phuket 6u35-8u **** **

**Dinsdag 12 juli ** **Koh Phi Phi ****Phuket Boot om 8,30 naar Koh Phi Phi 10,30 aankomst ±8 euro ****** ****** **

**Woensdag 13 juli **Koh Phi Phi eventueel daar PADI halen (Wat is prijs nu ongeveer daar, nog steeds 200 euro?)

**Donderdag 14 juli **** Koh Phi Phi **
**Vrijdag 15 juli ****Koh Phi Phi **** **

**Zaterdag 16 juli ****boot nemen naar Koh Lanta **
**Zondag 17 juli ****Koh Lanta **
****Maandag 18 juli **Boot naar Railay **

****Dinsdag 19 juli Railay ******Boot naar Krabi
**
****Woendag 20 juli ******Vlucht smorgens Bangkok Don Mueang / Chiang Mai 9u-11u 44 euro **** **

****Donderdag 21 juli ****** Chiang mai **

****Vrijdag 22 juli ******Chiang Mai **

****Zaterdag 23 juli ******Chiang Mai ********vrijwilligerswerk olifantenreservaat **
****Zondag 24 juli ******Chiang Mai zondagmarkt! Vlucht naar Bangkok ****31 euro s’avonds ****22.40-23.55 **

****Maandag 25 juli ****** vlucht naar Hanoi ****(6.45 – 8.30 48 euro Airasia) **

****Dinsdag 26 juli ****** Hanoi Tam Coc Ninh Binh ****boottocht **Hanoi
****Woensdag 27 juli ******Halong Bay Cruise ******
****Donderdag 28 juli ******Halong Bay Cruise terug naar hanoi ******

Vrijdag 29 juli ****** Hanoi
Zaterdag 30 juli ********** ****** vlucht Da nang 11.10-12.25
** 61 euro ******en dan bus/taxi 1u naar Hoi An maar onderweg de marble mountains bezien **

****Zondag 31 juli **********Hoi An ******

Maandag 1 augustus** Hoi An **

Dinsdag 2 augustus** **** vlucht Da Nang naar Ho Chi Minh**** City 50 euro**

Woensdag 3 augustus** Ho Chi Minh**

****Donderdag 4 augustus ****met boot over delta naar Phnom Penh

Vrijdag 5 augustus** met boot over delta naar Phnom Penh **

Zaterdag 6 augustus** Phnom Penh Koninklijk Paleis bezocht (erg de moeite waard), Tuol Sleng en vervolgens de killing fields Choeung Ek / s21 **

****Zondag 7 augustus ****** Phnom Penh **

Maandag 8 augustus **** ???** **

Di 9 augustus ** ???**** **

****Woensdag 10 augustus ******Siem Reap de Angkor tempels. Een van de hoogtepunten van de reis. **

****donderdag 11 augustus ******Ankor tempels Tip: ga via de achterzijde naar Angkor Wat, wat een prachtige laan is en maar weinig toeristen lopen. **

****Vrijdag 12 aug ******Siem Reap **

****Zaterdag 13 augustus ****vlucht naar Bangkok (75 euro )

****Zondag 14 augustus Vlucht Bangkok Brussel

Zo, dit is dus wat de planning… Lijkt dit alles wat haalbaar? Ik ben gewoon van rond te trekken. Uiteraard wil ik zeker en vast niet rushen maar blijven slenteren enzo is ook niet de bedoeling…
Hebben jullie nog enkele TO-DO’S??
Op 8-9 aug heb ik 2 vrije dagen om wat speling te hebben in mijn planning…ideetjes?

Gelieve mij wat extra info te verschaffen waar nodig en met veel plezier luister ik ook naar andere tips of ideeën…

Alvast dankjewel hiervoor…:wink:

Grtz Kim****

niemand wat info…tnx …

Je kan het ook gewoon een kickje geven :wink:

In ieder geval kan ik niet over je gehele reisschema iets zeggen, maar ik kan wel zeggen dat ik het ambitieus vind om van Kanchanaburi naar Erawan te gaan per scooter. De bus doet er al iets van anderhalf uur over! En het is echt een serieuze afstand nog, dus vandaar.

Khao yai kan je prima zelf bezoeken en is een scooter of auto dus wel echt nodig eigenlijk. Of een georganiseerde tour dus, maar dat ligt er maar net aan ook wat jij wilt! Je kan er ook heen met een minibus overigens als dat handiger blijkt te zijn.

Verder kan ik je niet echt helpen. Je hebt wat ambitieuze dingen er dus in staan, maar verder ziet het er netjes uit hoor. Chiang Mai is gewoon leuk en kan je eventueel een jungle trekking doen. In Khao Yai kan je overwegen om bijvoorbeeld wel een night drive te doen als je dat leuk vindt!

Hoi, ik kan je alleen met de Thailand reis helpen. Ziet er op zich goed uit, maar jee

wat wil jij veel eilanden doen in korte tijd! Ik zou iets relaxter reizen. Misschien minder eiland en kiezen voor een tocht van 2 dagen naar khao sok? Zeker de moeite waard. Je reist in de regentijd ( net als wij in juli/ augustus) en ik zou de eilanden van dag tot dag bekijken van wege het weer. Soms valt het reuze mee. Wij gaan meestal naar de oostkust in deze tijd van het jaar omdat de regentijd daar iets later begint. Koh Phangan is onze keus geweest en dit jaar word het misschien nog iets dichterbij als Koh Samet. ( paar uurtjes van Bangkok). Maar je gaat het zeker leuk hebben dat staat vast.

tnx voor de info alvast! De rit met de scooter is nu ook per se geen must maar lijkte me wel een leuke manier om ondertussen echt de omgeving wat te ontdekken.
Qua eilandjes is dit inderdaad wat druk maar dit is ook wat variabel uiteraard, indien mij een eiland reuze bevalt kan dit uiteraard wat verlengd worden daar ook.
Ivm Khao sok, is dit ver van Krabi? Echt de moeite en hoeveel tijd daar effectief ter plaatse nodig dan?
Ik heb vernomen Krabi zelf niet zoveel speciaals is dus dat maar beter overlaten veronderstel ik…

ik hoor het wel…
bedankt alvast
Kim

Misschien moet je je schema een beetje duidelijker posten, dit leest vreselijk…