Iemand tips voor kerst en o&n? Cusco, Arequipa, kleine dorpjes, etc.
Thnx!
Iemand tips voor kerst en o&n? Cusco, Arequipa, kleine dorpjes, etc.
Thnx!
Hoi Eba,
Ik heb kerst meestal met familie besteed, dus weet niet precies hoe dat als reiziger zou zijn… maar er zijn vast genoeg andere reizigers waar je iets mee kan vieren : )
Nieuwjaar in Cusco is aan te raden, groooot feest, veel bezoekers komen ervoor hierheen, ook Peruanen uit andere delen van Peru. Nieuwjaar 2008 was ik zelf in Urubamba, een dorpje 1,5 uur vanaf Cusco in de Heilige Vallei, wat ook bekend staat als feestdorp, en wat een feest hebben we gehad!! Hier komen ook veel Limeños en Cusqueños heen. Een groot feest maar niet zo massaal als in Cusco of Lima.
Als je van grote buitenfeesten houdt, (rave is de dichtsbijzijnde beschrijving, alhoewel het niks is in vergelijking met raves in Europa), dan zit je hier goed, er was er een op Sacsayhuaman en ook eentje in Urubamba op een camping.
Nieuwjaar 2007 hebben we aan het strand bij Arequipa gevierd, in een stranddorpje dat Camaná heet. Ook heel gezellig, en voor Nederlanders natuurlijk altijd een novelty, om het nieuwe jaar op het strand in te kunnen gaan! Veel bars en clubs open maar wel vrij jonge mensen, maar als je zelf een leuke groep mensen hebt kan je ook gewoon je eigen feestje brouwen op het strand.
Hopelijk geeft dat een idee!
Veel plezier,
Elise
Gracias! klinkt super! Alhoewel er nu inmiddels een kans is dat ik tegen die tijd in Buenos Aires zit… Maar dat kan zomaar volgende week/maand/half jaar weer een andere draai krijgen: ben de ideale route aan het bekijken en wil niet teveel vastleggen, maar sowieso heeeeeeeeeeeeel goed om te weten!