Kenia

Hallo, ik ben Jos (1960) en hou van reizen in de breedste zin.
Ik ben getrouwd met Mari-José, die net als ik van reizen houdt, het liefst naar exotische bestemmingen met mooie stranden.
We hebben samen al wat reizen gemaakt en willen graag nog heel veel zien op deze aardbol.
We waren (al dan niet samen) in Aruba, België, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Fuerte Ventura, Gambia, Gran Canaria, Cyprus, Griekenland, Groot Brittannië, Israël, Italië, Indonesië, Joegoslavië, La Palma, Libanon, Mallorca, Menorca, Oostenrijk, Senegal, Spanje, alle Waddeneilanden m.u.v. Texel en Zwitserland.

Ons volgende reisdoel is Kenia, geen speciale reden maar gewoon even lekker ontspannen en genieten van de het mooie weer en als het enigszins betaalbaar is een korte safari.

Als er iemand tips, suggesties of misschien wel waarschuwingen heeft; die zijn zeer welkom want we hebben weinig ervaring met oost-Afrika

Hoi Jos,welkom op wereldwijzer!
Nou als ik je berichtje lees heb je al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je ervaringen met Indonesië?
Wat betreft tips over Kenia :
Kenia is over het algemeen een veilig land al kan ineens “de vlam in de pan”’ slaan. Nairobi (Nairobbery) staat bekend om zijn hoge criminaliteit en ook in het noorden van het land is het niet echt veilig.
Ik zou zeggen Jos,gewoon je gezond verstand gebruiken zoals de voor de hand liggende zaken: geen (opvallende) kostbare sieraden dragen, niet teveel kontant geld bij je dragen, kostbare spullen en waardepapieren in de kluis van de accommodatie.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd terecht op het Kenia Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met jullie voorbereidingen,Jos !
groet,georgessiam