Kenia veilig op dit moment??

Wij gaan op reis 12 februari

Tsavo West, Amboseli, Lake Nakuru, Masai Mara en eindigen op Diani beach.
Gezien de berichten op de website van MInisterie van Buitenlandse zaken begin ik te twijfelen aan de veiligheid. Ik weet dat het vooral is aan de grens met Somalie. Maar wie weet breidt dit wel uit en de terroristische aanslagen in hoeverre zijn die aanwezig?

Hoop snel iets te horen van iemand.

Bedankt

Groetjes Jessica

Hoi hoi,

we zijn net terug en hebben er niets van gemerkt. Wel wat meer veiligheid langs de weg door politiemensen.
Er wordt in Kenia ook gesproken over groeperingen die misbruik maken van de dreiging door Al Shabaab. Wat wij gehoord hebben, is er altijd van alles aan de hand in de buurt van Garissa en willen ze daar een hoop bars weg hebben. Er wordt dus misbruik gemaakt door anderen van de dreiging…

Dit gebied ligt echter wel 500 km vanaf de kust. Er is vanuit Engeland wel een waarschuwing uitgegeven voor plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen.

Geniet vooral, het is zo´n prachtig land met zulke bijzondere mensen.
Al je wilt kun je ook ons project bezoeken.
Groetjes Lae-titia
www.faharifoundation.com

Oke ja. Wij hebben de safari geboekt bij Julius Safari die op de forums goed beschreven staat. Maar we reizen wel maar met zn 2e in een busje.
Ik heb gelezen dat sommige wegen erg verlaten zijn.
Is dit dan wel veilig of is op dit moment veiliger om in groepsverband te reizen.
In verkiezingstijd schijnt er ook sprake te zijn van meer ongeregelheden. Verkiezing start in 2012. Merk je daar nu ook al iets van?

Zitten wij echt op de toeristische paden als we reizen van Tsavo-Amboseli-Lake Nakura en Masai Mara en dan terug naar Nairobi voor vlucht naar Diani??

Groetjes Jessica

Van de verkiezingen merk je nu nog niets, behalve als je TV kijkt dan zie je dat er campagne gevoerd wordt, verder helemaal niets.
In een groep reizen of niet … wat is het verschil mbt de veiligheid?
Op sommige routes rijden safaribedrijven uit voorzorg in cologne en/of met militairen.
Het advies van BZ veranderd nooit, andere landen zoals Italie en Zwitserland hebben zelfs begin 2008 nooit een algeheel negatief reisadvies gegeven, wel om bepaalde delen van Kenia niet op te zoeken.
De route die jullie maken is, net als Nairobi en de kust heeeel ver weg van Garissa … en reken er op dat je verschillende checkpoints en andere extra beveiligingsmaatregelen tegen zult komen, waardoor er nog dagelijks duizenden toeristen in Kenia met een gerust hart vakantie kunnen houden.
Geniet er van :cheer:

Ik dacht misschien in een groep iets veiliger omdat je anders kwetsbaarder bent met zijn 2e.

Even een andere vraag. Ik weet dat we veel gaan reizen in een paar dagen maar is het nog redelijk te doen of wat vinden jullie ervan? En klopt de reistijd een beetje wat ze aan ons door hebben gegeven of is dit juist in werkelijkheid korter of langer. Want ik lees verschillende tijden op het internet

Tsavo west 1 nacht 5 uur reistijd vanaf Mombasa
Amboseli 1 nacht 3 uur reistijd
Lake Nukuru 1 nacht 7 uur reistijd
Masai Mara 2 nachten 7-8 uur reistijd

Masai Nairobi 8 uur reistijd.

Is dit echt de reistijd of zie je onderweg van alles (gamedrive on route ofzo)?

Groetjes Jessica

De afstand naar Lake Nakuru naar Masai Mara en Masai Mara naar Nairobi is aan de lange kant, wellicht dat jullie ergens midden in het park zitten of dat ze rekening houden met files, de andere afstanden zijn best realistische rijstijden, de route is logisch, zonder langere afstanden dan noodzakelijk.

Onderweg tussen de parken zul je nog van alles zien, mooie landschappen, loslopende Masaimensen etc, maar voor veel dieren zien moet je in de parken zijn.

Bedankt voor de reactie.

is het aan te raden om minder parken te bezoeken?
Omdat je door het reizen minder tijd in de parken hebt?
Of is dit wel een mooie route?

Groetjes Jessica

Lijkt mij te doen, hoor.

De afstanden tussen de parken zijn nu eenmaal best lang.
Je zou een extra nachtje in 1 van de parken kunnen blijven, bvb Amboseli, in ieder geval 2 of 3 nachten in Masai Mara.
Deze route is best te doen.