Kenia - Uganda - Rwanda - Tanzania

We zullen vast niet de eerste zijn met deze vraag maar er zijn zoveel ervaren Afrika-reizigers op dit forum dat we toch de gok wagen…

Wij hebben op dit moment onze tickets voor een trip naar Afrika geboekt, eind juli vliegen we naar Kenia om vervolgens in 7 weken zoveel mogelijk van dit mooie land te zien. Ons eigen plan was (op aanraden van een familielid) Kenia - Uganda - Rwanda - Tanzania. We zouden graag in contact komen met reizigers die een soortgelijke reis hebben gemaakt en ons kunnen helpen met wat wel en wat niet te doen/bezichtigen en vooral hoe deze reis te maken.

Dus ervaren Afrika gangers laat u horen:)

Jeetje, daar vraag je wat. Hoe kunnen wij inschatten wat jullie graag zouden doen ? De mogelijkheden zijn quasi oneindig. Zeker als je 4 landen wil doen in slechts 7 weken. Budget ?

Even bij de bib rough guides en lonely planets halen en lekker bij de openhaard lezen.

.
http://on6by.wordpress.com

.

Hai,

Ik heb in 2008 dezelfde landen backpackend afgelegd. Ik ben begonnen in Uganda, toen naar Rwanda, Tanzania en Kenia.
Heb een maand gewerkt in een weeshuis in Uganda en ben daarna 3 maanden wezen rondreizen in de genoemde vier landen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb natuurlijk nog wat weinig informatie gegeven…

@Mwende: We willen het low budget houden en daarmee kom ik direct bij het eerste ‘probleem’. Vervoer…de één raad ons aan om het openbaar vervoer te pakken, de ander zegt je moet een auto huren, weer een ander zegt met een auto kun je problemen krijgen bij grensovergangen. Als we daar wat meer duidelijkheid over hebben kunnen we gaan bedenken wat we precies willen zien en doen (aan de hand van goede tips misschien?). We hebben natuurlijk al wel een globale route in gedachten maar staan ook zeker open voor goede suggesties van mensen die al ervaring hebben.

Hoi Malou!
Ik zou gewoon lekker met openbaar vervoer gaan. Prima te doen!
Ik heb in 2009-2010 die landen backpackend bezocht en dat ging prima.
Voor de ngorongoro/serengeti/masai mara zou je kunnen overwegen om van te voren een tour te boeken. Ik kan je wel helpen aan een betrouwbare organisatie voor ngorongoro/serengeti.
7 weken klinkt lang, maar zijn zo omgevlogen, dus bedenk even wat je focus is. Maar dat hebben jullie vast al uitgepuzzeld met de nodige reisboeken/sites :wink:
als je nog vragen hebt hoor ik het wel…

Hoi Nanine,

Bedankt voor je reactie! Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten een auto te huren…dat is op dit moment het enige wat we hebben vastgelegd. Maar het is dus wel verstandig om sommige tours al vooraf te boeken? Ben wel benieuwd naar die betrouwbare organisatie:)

7 weken zullen inderdaad wel zo voorbij vliegen, we hebben inderdaad al veel gelezen en bepaald welke dingen we in ieder geval willen zien. Ngorongoro/serengeti/masai mara zijn daar zeker onderdeel van. Verder ook Kampala, Kigali en nog naar Zanzibar. Zijn er nog meer dingen die je ons kunt aanraden in de landen Kenia, Uganda, Rwanda en Tanzania? Waarvan je zegt dat moet je ook echt gezien hebben?

Groetjes,

Malou

Hoi Malou,

De organisatie heet Africa Dream safari’s, een professionele organisatie die redelijk scherp in prijs is. Verder zitten er in Arusha verschillende organisaties waarmee je de parken serengeti en ngorongoro in kunt, even googlen.
Met betrekking tot het van te voren boeken: jullie gaan in een drukke periode en met het van te voren boeken weet je zeker dat je niet nog een paar dagen hoeft te wachten voordat je erin kunt. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat je dan niet zo flexibel bent en je aan een schema te houden hebt, wat misschien niet zo lekker reizen is.
Murchison Falls in Uganda is de moeite waard en je kunt er in met je eigen auto.
Ik weet niet of jullie nog een gorilla trekking willen doen, maar dan is van te voren boeken essentieel.
Verder gewoon lekker alles zelf ontdekken, alles is de moeite waard. Helemaal nu je zelf vervoer hebt, dan kan je ook heerlijk van de gebaande paden af.

Geniet ze!