Wij hebben de kans om mee te gaan met een bedrijfsuitje naar Kenia, in totaal circa 9 dagen Mombasa all inclusive, inclusief safari. Ik zelf zie er een beetje tegenop, maar ben bang dat ik spijt krijg als ik niet meega…
We gaan daar ook een groepje adoptiekinderen bezoeken.
Welke maatregelen moeten we treffen om ervoor te zorgen dat het veilig is, behalve de nodige inentingen en malariatabletten?
NIET TWIJFELEN! GAAAAAAN!!!
Je krijgt echt enorm spijt als je niet gaat. Echt, het is zo´n fantastisch land. Naast de inentingen en malariatabletten moet je alleen ´s avonds een taxi nemen. Verder is het echt helemaal geweldig. Ik wil wel mee als jij niet gaat…hi hi… meteen…!!!
Groetjes Lae-titia
www.faharifoundation.com
Bedankt voor je snelle reactie. Er zijn er meer die willen als ik niet ga haha… lol2
Ik ben ook bang dat ik spijt krijg als ik niet ga. Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel opzie tegen >>> ik denk dat ik daar maar slaaptabletjes voor moet halen.
Maar goed, je hoort gewoon teveel spookverhalen denk ik en als we ons goed voorbereiden moet het gaan lukken. Bovendien gaan we niet alleen de bush bush in in een tentje, maar is het een georganiseerde reis.
Mocht je verder nog tips hebben, hoor ik het graag :dag:
Absoluut gaan! Niet twijfelen!! Het is zo’n geweldige belevenis!!!
ik was ook zo bang van tevoren. Echt ik heb wel duizend vragen gesteld hier op het forum, niet te geloven. Wij gingen met 2 kinderen van toen 8 en 16 jaar en de oudste is ook diabeet. De nodige zorgen over gezondheidsvoorzieningen etc werden al snel weggehaald omdat er goede voorzieningen zijn. De vliegangst heb ik overwonnen door het boek van fobie tot vrijheid van Frijters. Echt een aanrader om angsten mee te overwinnen. De mensen zijn zo ontzettend lief en zullen er alles aan doen om je een geweldige vakantie te geven. Ok, er is corruptie maar daar heb je bij een georganiseerde reis niet zoveel last van hoor. Wij hadden alles zelf geregeld en hebben er maar een keer mee te maken gehad toen ze van onze taxi-chauffeur geld wilden hebben (politie) voor een ontbijtje omdat onze chauffeur zogenaamd de verkeerde sticker op zijn raam had hi hi. Het eten was super en de koks waren qua hygiéne echt op westerse toeristen ingespeeld. De safari had ik niet op mijn top 5 staan toen we naar Kenia gingen maar die hebben we (gelukkig) wel gedaan omdat mijn man en zoontje dit graag wilden. Wat een superervaring was dat. Geweldig.
Mocht je nog in de buurt van Mtwapa komen en een project met weeskinderen willen bezoeken, laat het dan even weten.
niet twijfelen, doen!!! echt, dit vergeet je nooit meer!!!
groetjes, lae-titia
www.faharifoundation.com
oh ja, zoek vele topics op deze site door, het helpt je echt.
ook zijn er een paar leuke boeken over Kenia, staan ook op deze site.
Dank je, dat boek over vliegangst ga ik zeker lezen >>>
Wat leuk om je ervaringen te horen! Het lijkt me ook zeker een super belevenis, iets om nooit te vergeten. En je mag je niet alleen door angsten laten leiden, want dan mis je denk ik een heleboel.
Wij gaan geloof ik 2 of 3 dagen op safari, zitten in Mombasa.
En wij gaan daar ook een aantal adoptiekinderen bezoeken, lijkt me echt allemaal een enorme belevenis. Spannend! Dank je voor je tips … Ik krijg nu toch steeds meer het gevoel dat ik gewoon moet gaan en begin al minder te twijfelen haha… :dag:
Bedrijfsuitje ?
Welk bedrijf ?
COOL !!
Zeker doen !
Rij je met de auto (mee) ? Dat is statische gezien veeeel gevaarlijker en enger dan vliegen :d
Pillen en spuiten zijn overigens niet nodig als je maar zo kort gaat, welke periode ?
Greetz
.
Wauw, wat een te gekke kans! GAAAAAAN!
Ja ik sluit mij aan, zeker gaan! Ik ben net terug van 6 maanden Kenia, als je zo’n kans krijgt, zou ik hem zeker aanpakken!
veel plezier
In Twente zeg ik altijd : “Vake bin ie te bange”.
In ABN “gewoon gaan”.
En? Ga je?
Ben benieuwd!!
hahaha… ja, ik ga voor 99% zeker naar Kenia, maar vind het nog steeds erg spannend. Gelukkig duurt het nog ff en gaan we pas in oktober, dus kan ik me er nog een paar maanden op voorbereiden. Vooral tegen het eind >>> zie ik enorm op! Maar ik hoor ook zoveel enthousiaste verhalen en bijna iedereen zegt dat je het moet doen, een enorme ervaring en dat je in een totaal andere wereld komt… Ik ben benieuwd!
oh heerlijk zeg!! wij gaan waarschijnlijk ook nog een keer in December-januari. Geweldig, heb er nu al zin in.
Boek al gekocht?
Veel plezier met de voorbereidingen!!
nee, het boek nog niet gekocht, maar ga ik zeker wel doen! Ik had al gekeken of ik het kon lenen bij de bieb, maar die hebben het niet.
Wat leuk dat jullie in december weer gaan! Maar goed, eerst gaan we deze zomer naar Salou, heel wat anders, speciaal voor onze dochters. En dan in oktober naar Kenia, dus heb je dan nog extra tips, hoor ik ze graag van je!
Dat is ook toevallig, wij rijden deze zomer ook naar de spaanse kust… naar pineda… maar eigenlijk had ik het voornamelijk voor de jongste van 9 geboekt…zelf wil ik alleen nog maar naar Kenia…
Wat je ook zou kunnen doen is zoveel mogelijk onderwerpen hier op wereldwijzer opzoeken. Dat helpt echt. Wat wil je weten? Er zijn aan de kust goede ziekenhuizen…vond ik ook belangrijk om te weten. In het binnenland weet ik het niet maar er zijn zoveel echte kenia-kenners dat anderen hier vast het antwoord op weten.
Wat een geweldig aanbod! Ik ben bijna jalours!
Niet twijfelen maar gewoon alles over je heen laten komen en alleen maar genieten!
Ben blij dat je 99% zeker bent dat je gaat. Van de honderden mensen die ik ken van mijn ontmoetingen met ze in Kenya zijn er slechts 2 die gezegd hebben dat ze nooit meer terug willen naar Kenya.
De allebei omdat ze de ‘vuiligheid’ en ‘armoede’ absoluut niet konden kroppen.
Je kan alvast meegenieten van onze reis, die begint met ALitalia vanuit Brussel op 30 juni aanstaande…
Ook kan je in de bib vast wel 1 van deze boeken vinden om alvast te beginnen met genieten :
Leesmateriaal :
Mirjam van Rhoode : ‘‘de roep van de Mapori’’
Kuki Galmann
-ik droomde van afrika (isbn 90 290 2889 0 )
- Olifanten in mijn boomgaard (isbn 90 290 7361 6)
Ngugi wa Thiong’o, een Keniaan die als gevolg van dit boek verbannen is uit zijn Kenya
- bloesems van bloed (90 6265 236 0)
Peter Moore niet specifiek Kenya maar ook heel leuk
- no shitting in the toilet (met foto van dat bordje isbn 90 225 3435 9)
Robert Ruark over kolonisten in Kenya
- iets van waarde (niet voor softies,en zeker niet voor dwaal1) is over het buiten kieperen van de wazungu (isbn 90 6057 003 0)
Als men zijn traditionele levensgewoonten en zijn van oudsher bestaande zeden verwerpt, moet men er eerst zeker van zijn daarvoor iets van waarde in de plaats te kunnen stellen (basuto spreekwoord)
Ook van deze Robert : UHURU (over de vrijheidstrijd)
Nog 8 n8jes slapen >>>
Oh Mwende bedankt voor al die boeken! Ik ken alleen de roep van de Mapori, een geweldig boek. En 8 nachtjes is wel heel snel voorbij! Blijf je lang weg?
En ook ik ga weer naar mijn man in januari 2012, duurt nog wel even maar de voorpret is zo heerlijk! We kijken er beiden weer zo naar uit. Ik hoop dat ik een week of 6 vrij kan krijgen…als ik daar ben wil ik niet meer weg (dat begrijpen jullie vast wel!)
Echt leuk zoveel over Kenia te lezen… ben heel benieuwd naar jullie reis!
Ga ik zeker volgen.
Ik ben op dit moment het boek Olifanten in de boomgaard aan het lezen, mooi geschreven en je krijgt een indruk van de sfeer die er heerst in Kenia, echt boeiend!
Het enigste waar je waarschijnlijk spijt van gaat krijgen, is dat het maar 9 dagen zijn.
Veel voorpret alvast :vak02: