Hallo allemaal!!!
Ik en mijn vriend gaan 16 augustus 3weken naar kenia op vakantie:zon02:
Wij hebben alleen een ticket geboekt. We komen aan in nairobi.
Wij willen daar excursies,safaries enz gaan boeken.
De laatste week willen wij verblijven aan de kust in mombasa, diani beach.
We moeten nog wel een hotel in nairobi voor 3 dagen nog ergens boeken, wie weet een goed hotel in nairobi wat centraal ligt?? en wie heeft tips voor mij?? en wat voor plekjes moeten wij ECHT ZIEN?? alles is welkom!!
En moet ik wel of geen visum hebben??
En wie weet waar wij goedkope safaries kunnen boeken in nairobi??
En wat voor kleding moeten wij mee??
We hebben trouwens een backpack tas.
En wie is er op luma island geweest??
En wat raden jullie mij aan om zeker mee te nemen kwa bagage.
Wat een vragen heh! ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met al mijn vragen! Alvast heeeeeeel erg bedankt!:dag:
Hoi NADIA!!!
Weet je wie ik ben, hihi!!
Echt een leuke site dit! Heb ook al bij Thailand reizen gekeken! Vet handig!!
KUS
Al deze vragen worden beantwoord in een reisgids.
En het is denk ik wel belangrijk dat je van tevoren wat leest over de veiligheid, vooral in Nairobi (heeft niet voor niks bijnaam Nairobbery). Er zijn wijken en parken waar je echt niet veilig kunt lopen, en ook in de rest van de stad moet je altijd super alert zijn en geen waardevolle spullen bij je hebben. Ik vond het eigenlijk maar een rotstad en werd continu lastig gevallen door mannetjes die wat van me wilden of me erin probeerden te luizen (smeerden opeens iets op mijn schoen en boden dan aan het schoon te maken… yeah right en dan achteraf zeker 20 dollar vragen).
Je moet ook zeker niet in het donker daar op straat gaan lopen (na half 7 's avonds).
In Diani Beach heb je alleen heel dure hotels (resorts), en één erg goedkoop maar erg crappy hotel en het is dan moeilijk bij het strand te komen want je kunt alleen bij het strand komen door die dure hotels heen (of misschien heel ver omlopen).
Een visum kun je op het vliegveld van Nairobi kopen. Volgens mij is het 50 US$ cash, maar ik las ook ergens dat het misschien nu goedkoper is. Op www.minbuza.nl kun je vast wel info vinden. Daar staat waarschijnlijk ook dat je het van tevoren moet regelen maar dat is echt niet nodig!
Oh ja en nu klinkt het misschien wat negatief maar Kenia is wel een prachtig land met aardige mensen en supermooie verrassende natuur! Maar ook wat lastigere plekken.
Voor de rest moet je echt maar even een reisgids doorlezen want daar staat echt alles in. En op dit forum in oudere vragen vind je ook al heel veel info. En lees ook mijn gratis tips (in mijn handtekening).
Safari njema!
Cécile
hai nadia leuk dat je naar kenya gaat,mijn vrouw komt daar vandaan en we zijn 6maal terug geweest naar mijn schoonfam die wonen allemaal in en rond nairobi ik zal proberen je wat tips te geven,vraag1excursies boek je het beste bij-going plases in het sarit center nairobi ga met taxi of bus,onderhandel over prijs,VERZEKERING IS INC,ophalen hotel met prive schauffeur 4x4 die de hele reis bij je blijft,vraag2,een centraal middenklasse hotel is<kenyacomfort<inc zwembad en keuken op je kamer 10min lopen centrum en masaai market,centrum is modern en schoon met wandelpark en heerlijk eten en stappen na19.00 taxi terug,vraag3visum ja op luchthaven nbo vorig jaar 50 nu 25euro,kenya is gek op euros to schllings,vraag4,kleding luchtig overdag savonds trui of jasje,op safarie in hoog gras lange broek ivm slangen-spinnenvraag5,luma island is net als zanzibar en mombassa streng moslimgebied ik ben niet op luma en zanzibar geweest mombassa town is vies en duur,diani en malindie zijn prachtig maar prijzig,vraag6 hotels diani nee,de tante van mijn vrouw uit rijen nbr ned verhuurt soms haar villa in bungalow park bumburi 10 min van diani beach lopen mocht je belangstelling hebben reageer op dit forum,ik geef niet zomaar info over fam vraag7 neem lichte bagage en mediceinen mee klein speelgoed zoals ballonnen en bellen blaas maak je kindervrienden mee,bedelaars en prostitutie geef geen geld maar koop eten voor ze kost lokaal bijna niks,laatste vraag over de beste plekjes nairobi,neem bus van het abc center naar naivascha over bergen langs the great rift valey is bijna gratis safarie zelfde weg terug,nbo nationaal park met olifanten weeshuis neem taxi en koop je kaartje bij de poort een busje brengt je verder in het park deze hoef je niet te boeken,wat je wel boekt vanaf nairobi is mijn favoriet de maasaai mara parken,of mount kenya parcs,lake nakuru,of abardare parcs kortom kijk ff op google en lees op je gemak,vanuit diani boek je voor tsavo east or west maar ook lokaal vind je veel natuur waaronder struisvogel en krokodillen parken,de hele kust barst van de bavianendieven dus kijk uit,stranden water is warm en schoon ok hoop dat je met deze info wat verder komt veel plezier en karibu2kenya grt hans en maryanne
Hallo Nadia. Heb je al wat gevonden in Diani Beach? Zo niet dan kan ik je onze villa aanbieden. Voor meer info mail me maar even. mvg Peter de Wit