Momenteel ben ik ook een safari aan het plannen hier.
Op de website van Neckermann, Tui en nog eentje heb ik de Kenia Highlights safari gevonden en rondgevraagt wat het zou kosten bij de locals.
Guess what!
Ze raden deze safari allemaal sterk af om de volgende reden:
1: de weg tussen amboseli en taita hills is de slechtste van Kenia over 30 Km afstand.
2: je rijdt over de farmlands van de tweede presindent en die vindt het af en toe leuk om zijn irrigatie aan te zetten waardoor je 1 hele dag kwijt bent aan rijden tussen de parken.
3: in taita hills zijn twee lodges, waarvan Saltlick de mooiste is en de mooiste lokatie heeft, U slaapt dus in die andere dat gewoon een masaal hotel is ingericht voor seminars en zakenlui.
4: je gaat Tsavo West niet in, je rijdt er omheen over een snelweg vol gaten. Daardoor mis je enkele bezienswaardigheden in het park zelf.
Ik kan je niet vertellen hoe deze safari is, en dat blijft maar zo dacht ik :vak02:
Foutje: ik had geinformeerd naar de vierdaagse Mombasa Randez vous safari, niet de Kenya Highlight safari.
De meeste grote reisorganisaties bieden maar twee safaris aan zodat ze samen de tourbusjes vol kunnen stoppen.
Persoonlijk boek ik daarom liever bij lokals, dan heb je een grotere keus en bovendien weten ze veel beter wat wel en niet leuke safaris zijn…