Keep your mind on the road

De meeste mensen die Thailand al hebben bezocht,weten dat de thais de wegcode dikwijls aan hun "laars"lappen.Vb:parkeren op fietspaden,geen richting aangeven als ze ergens indraaien,telefoneren (niet handvrij)tijdens het rijden,als het groen is voor de voetgangers toch maar doorrijden.Tuk tuk drivers die slalomen tussen de auto’s door,motortaxi’s die denken dat ze bezig zijn op de TT-Assen,etc…!!Mijn verhaal in het kort,Toen we met gezelschap een minivan hebben afgehuurd+chauffeur voor een uitstapje naar Doi Inthanon,was onze vriend(chauffeur) aan het bellen,naast ons reed er een zware truck voorbij die zijn dekmantel verloor;het zeil kwam pal op ons voorruit,de chauffeur zag het te laat en zo belanden wij in een ondiepe greppel.We hebben zonder kleerscheuren onze trip kunnen voorzetten.Een ongeluk ligt op een klein plaatsje;vinden jullie dat niet beste Thaiforumvrienden?Nu mijn vraag aan jullie!Wat vinden jullie van het rijgedrag van de Thais?heb hierboven een aantal keuzes aangeduid,welke zijn de boosdoeners op de weg? heb je al nare gevolgen meegemaakt?hieronder kun je ,je antwoord toelichten! En denk vrienden als je in Thailand rijdt,“keep your mind on the road” georgessiam.

georges is het de bedoeling dat wij kiezen welk voertuig de regels het meest aan zijn laars lapt of bedoel je iets anders?

Bedankt Dirk,heb het lichtjes gewijzigd!Soms kan een mens als iets vergeten.Ben in een internetshop met kinderen(beetje aan de luidruchtige kant)zo was mijn concentratie ff zoek.groetjes:georges.

ok georges nu is het wel duidelijk ik heb de tuk tuk, taxi en motor taxi’s aangevinkt omdat mijn ervaring zegt dat tuk tuk en motor taxi’s gevaren op de weg zijn de tuk tuk en motor taxi’s rijden meestal alsof ze op een cicuit zijn en de taxi’s rijden als ze klanten aan boord hebben best wel normaal maar als er niemand aan boord is en ze zien een potentiele klant proberen ze zo snel mogenlijk bij deze te geraken (voordat hun colega er is) en dan zie je toch nog weleens hele rare manouvre’s
ik moet hier wel bij zeggen dat dit hoofdzakkelijk in bangkok is hier buiten valt het wel mee

@ Georges, luidruchtige kinderen en singha is geen goede combinatie :lol:

De Taxi’s en Motortaxi’s slingeren overal doorheen, wat opzich fijn is als je erin zit (zolang hij dit goed doet), maar voor andere weggebruikers kan dit de nodige ergenis veroorzaken…

Ook heb ik Bussen aangevinkt, omdat ik vindt dat deze soms wel erg doorrijden. Zolang er niks in de weg van de bus zit gaat het goed, maar ik zou er niet bij willen zijn als er een keer iets onverwachts gebeurd!

Maar wat ik er ook nog even bij wil zeggen, over het algemeen vindt ik dat het verkeer nog redelijk overzichtelijk verloopt.

Vrachtauto’s buiten de doorgaand ewegen. Rijden veel te snel, zijn vaak technisch zeer gebrekkig, het enige wat ze kunnen is hard doorijden, stoppen/uitwijken is onmogelijk.
En gezien gewicht en snelheid zijn ze een gevaar voor iedere andere weggebruiker.

:chin:Denk dat er in elke groep wel wat aso,s rijden maar je moet je proberen aan te passen aan de situatie denk ik en Drank is zeker een grote boos doender in het Thaise verkeer:THAILAND::cambodia: