Kasumai - Bijilo Beach Beach Bar and Restaurant

Ik ben net terug uit Sunset en Ousman, de ferryman, is een goede vriend van me.
Hij is ook gids en had dit jaar gelukkig veel meer werk.
Het viel mij op dat Kombo nog engelser is geworden en in Sunset zaten meer nederlanders dan andere jaren.
Kombo schijnt ook dicht te gaan in het regenseizoen, Sunset blijft open.
Heb je echt 50 dallassies Betaald voor een gele taxi?
Dan hadden ze een goede aan jullie Moon!
We spreken elkaar nog wel en geniet maar lekker na.
Jullie hebben plannen genoeg!

Ja t was allemaal heel indrukwekkend! Heb foto s voor je! Die krijg je nog! Ook leuke van Ousman dat schatje!:kus:

Zowel vandaag als zaterdag de middag doorgebracht bij Kasumai en ik kan nu uit eigen ervaring zeggen dat het goed toeven is op dit strand in Bijilo. Geen enkele last van verkopers vanaf het strand en je ligt heerlijk op een gratis fijn ligbed met aangenaam matras. En als verslaafde is de gratis beschikbare wifi wel een uitkomst hoor :wink:
Vriendelijk personeel die het duidelijk goed naar hun zin hebben bij hun Nederlandse werkgevers.

Op het grote televisiescherm gaan we op 30 april daar de troonswisseling kijken :smiley:

Fijn dat jij mij dit nog even laat weten.
Wij zullen het in januari zelf ervaren. Hebben in de tussentijd Lemon Creek geboekt.
Nog een hele fijne vakantie in het heerlijke Gambia.

Leuk dit te lezen Erwin! Geniet ervan! Wij hebben er maar 1 middag gezeten omdat we maar 8 dagen waren, maar gaan volgende keer vaker chillen daar!!

Mijn uitzicht van de afgelopen dagen… :wink:

foto2.JPGfoto.JPG

Het ziet er heerlijk uit!
Geniet er verder van!

Wij zijn eind december in Gambia geweest en volgens mij op datzelfde strand bij hetzelfde restaurant gelegen, maar toen was het (zover ik weet) nog niet in handen van Nederlanders, ik kan mij ook het bord boven de ingang van het restaurant niet herinneren.
Maar het was idd goed toeven daar, wij willen in december weer terug gaan en gaan dan weer naar het baobab hotel, een steenworp afstand van Kasumai Beach.

Er zijn meer plekjes die er ongeveer zo uitzien. Sun Bird Beach ligt er precies naast bijvoorbeeld en lijkt er ook op.
Zijn we twee jaar geleden een paar keer geweest omdat een vriendin daar toen werkte. Inmiddels niet meer omdat ze met een Brit getrouwd is en nu in Engeland woont… :wink:

Maar Kasumai is gezelliger en simpelweg beter.
Baobab zit er inderdaad vlakbij :slight_smile:

O, ik dacht ook de tafeltjes op het terras voor het restaurant te herkennen, maar dan zal het wel een andere geweest zijn.
Ga ik in december daar eens kijken :slight_smile:

Strak plan! We horen het met de kerst wel van je! :wink:

Je hebt het goed herkent hoor! Jullie lagen daar in december. Wij ook :). En inderdaad het bord boven de ingang was er toen nog niet en de Nederlandse eigenaren ook nog niet.

Zie je wel, ik dacht jou ook al te herkennen in je reactie, wij spreken elkaar nog wel via mail :slight_smile:

Kijk, das nou toevallig! :smiley:

Voor Globetrotter: Foto van Kasumai nog zonder bord!

En toen wij vertrokken waren ze net begonnen aan de bouw van een hele mooie bar nabij het strand! Brengt de bar lekker dichtbij :smiley:

Ze hebben trouwens een Facebook pagina waar meer foto’s te vinden zijn.

Voor de liefhebbers… een foto update van de in aanbouw zijnde beach-bar bij Kasumai :smiley:

kasumai_beachbar_1.jpg

(Foto-) opdate: Beachbar af en inmiddels geopend en klaar voor het net gestarte toeristenseizoen.

Voor de mazzelaars die mogen gaan: ik lees graag van jullie wat je er van vindt!

beachbar1.jpgbeachbar2.jpgbeachbar3.jpg

Leuk Erwin! Hoop dat wij volgend jaar kunnen en anders jaar erop maar teruggaan doen we zeker! Succes!

Ja, mooi hè Monique?! Geweldige aanwinst op deze mooie plek.

Wij weten ook nog niet wanneer we weer kunnen gaan. Liefst 3 x per jaar, maar ik denk ook dat 2015 realistischer is :crybaby:
Terug gaan we natuurlijk zéker! :smiley: