Kasumai - Bijilo Beach Beach Bar and Restaurant

Ik heb gehoord dat aan het strand in Bijil een hele goede restaurant genaamd Kasumai is met een grasveld waarop zonnebedden staan. Heeft iemand deze locatie al bezocht, wil graag meer info hierover!

Wat wil je weten? Wij hebben er in december elke dag van de vakantie op de heerlijke zonnebedden gelegen (heel dik matras). Als je iets bestelt is het gebruik van de bedjes gratis (fooi voor degene die de matrassen draagt en de bedjes verzet is natuurlijk wel welkom). De lunch is prima. We hebben er 's avonds ook een keer gegeten. We hadden toen een vis op het strand gekocht en door de kok klaar laten maken. Alles kan zoals jij het wilt. Het is er alleen 's avonds vrij rustig. Van anderen heb ik gehoord dat ze er elke avond hebben gegeten (nooit ziek geworden, ook niet van salade). Wij vonden de weg er naartoe en terug (vanaf de weg) iets te donker en te veel mensen die iets van je willen. Ook al was dat eigenlijk geen probleem want het personeel bood aan ons bij de weg op te wachten en na het diner weer terug te brengen. Erg vriendelijk personeel. Aardige sapmannetjes en fruitvrouwtjes die wat minder opdringerig zijn dan bij Senegambia. Bijna alle vakantiegangers van Baobab en Lemon Creek gaan naar Kasumai. Het is een heerlijke rustige plek (je wordt niet lastig gevallen) met een supermooie zonsondergang.

Kasumai… mijn ouders zijn er nu een paar keer geweest de afgelopen week. Gratis ligbedden en wordt beheerd door een Nederlands stel. Hopelijk gaat het ze lukken in Gambia!

Kasumai 002.jpgKasumai 003.jpgKasumai 004.jpg

Dankjewel Retse, voor je uitgebreide verslag. Zal deze locatie gaan bezoeken als ik weer naar Gambia ga.

Wij gaan 13 maart, 8 dagen naar Bijilo en gaan dus zeker Kasumai bezoeken! Bedankt weer voor de tip! Altijd leuk! Volgens mij hadden we beter 3 weken kunnen gaan, zoveel te doen en dan relaxen hihi! Maar ja hebben nu oppas dus lekker met z n tweetjes genieten!:zon02:

Hallo Moon50,
Wil jij even laten weten hoe de vakantie was en in wat voor hotel jullie waren.
Als jij nog tips hebt hoor ik deze graag!
Alvast bedankt!

Als ik het strand en de strandstoelen zie komt me dat bekend voor , is dat op het eind van de straat van het park met de
“friendly monkeys”?

Weet jij hoe ver dit lopen is over het strand vanaf hotel Lemon Creek?

Alles binnen Bijilo is te lopen :wink: Dus van Lemon Creek naar Kasumai is een peulenschil…

Bedankt voor je antwoord!
Wij waren dit jaar in het Kombo beach hotel en zijn nu ook met de Gambia virus besmet.
Voor volgend jaar kijk ik nu naar het Lemon Creek omdat KB meer dan 300 euro duurder is voor
2014.

Keuze genoeg tegenwoordig. Senegambia Beach of Sunswing niet iets anders? Weet niet hoe de verhouding met Kombo Beach is dan hoor…
En kijk eens bij een andere aanbieder.

Voor Mansea Beach hotel heb ik 25 euro per nacht per koppel betaald ,met ontbijt. Wel boeken met www.hotels4u.com
Rechtstreeks boeken was 60 euro per kamer.
Ontbijt was karig maar op aanvraag werd klaargemaakt wat je wenste.
De kamers waren wel wat verouderd maar normaal voor Afrikaanse normen.
Het personeel daarentegen was super , van kuisvrouw tot receptie en tot bewaking.

Hallo, wij verbleven in hotel Baobab beach resort in Bijilo! Netjes hotel heeft 2 sterren maar verdiend er wel 3 voor afrikaanse begrippen! Heel netjes! Goede service, kleinschalig, veel nederlanders vonden wij leuk, daardoor snel contact!
Ontbijt goed maar wat eentonig wel vers brood, eieren worden voor je gebakken of roerei! Elke dag rode jam en kaas daar mag wel meer variatie in! Maar als je wat vraagt of zegt doen ze er meteen wat mee! Aan overkant vd weg idd restaurant Kasumai beheert door een nederlander Richard! Daar kun je lekker relaxed op een bed in t het gras en als je een drankje neemt hoef je verder niks te betalen en ze zijn er erg vriendelijk! Jammer dat wij er pas onze laatste middag hebben gezeten! Waren zo druk met allerlei uitstapjes! Taxi s genoeg oor een prikkie brengen ze je overal en ze willen je ook graag begeleiden! Wij hebben een kennis die heeft al jaren dezelfde gids, hij is nu ook onze vriend! Zeer betrouwbaar en heel goedkoop zoals alle! Zijn naam is Ousman! Hij heeft al een touristenkaart en wij gaan hem helpen met een website e.d.!
Mocht je hem als gids willen(maakt niet uit welk hotel je zit) hij komt je halen stuur me dan maar een berichtje ! Dan krijg je zijn nr en of wij kunnen het contact regelen!
Heb je nog meer vragen over restaurants of tripjes stel ze maar gerust!

Groetjes Monique p.s wanneer ga je?

Hoi Erwin,

Ik zou die foto s van Kasumai ook wel willen hebben kin je die op een of andere manier naar mij toe sturen? Zo ja stuur me dan ff een prive bericht dan krijg je mijn prive mailadres! Alvast bedankt! Monique

Hallo Monique,
heeft Ousman de bijnaam " de Ferryman"?
Wij waren in januari in hotel Kombo Beach en daar was ook een Ousman op het strand.
Ik orienteer mij nu naar Lemon Creek om daar in jan. 2014 naar toe te gaan.
Hoe vond jij Gambia, ben je nu ook met het Gambiavirus besmet?

Hallo,

Ja die Ousman bedoel ik! Wij kennen hem via een kennis die hem al jaren kent!
Mijn man gaat een website voor hem maken en een mooie info map!
En ja t zit er dik in dat ook wij vaker gaan, maar dat wordt flink sparen! We hebben nog een zoon van 9 die was nu niet mee, als die meegaat wordt t natuurlijk veel duurder bv in de voorjaars vakantie!
Ons hotel Baobab is ook goed bevallen, met de taxi ben je binnen 5 minuten in Kololi! Vonden jullie Kombo Beach te duur of was er iets anders? En waarom nu Lemon Creek? Kennis van ons is ook zeer tevreden over Sunbeach daar vond ik het ook erg mooi!

Groetjes Moon

Wij waren heel tevreden met Kombo Beach. De kamers zijn wel gedateerd vooral de badkamers maar
ze hebben een heel mooie strand.
Voor 2014 is KB 400 euro duurder geworden en dat vind ik eigenlijk teveel.
Voor dit geld kan men andere dingen doen. Ook lijkt mij de kleinschaligheid van LC heel leuk en dan
leest men alleen goede berichten over Kasumei dit is op loopafstand van LC.

Dan zou ik kiezen voor Baobab! Kleinschalig en netjes! Even de weg over, een zandpaadje en je zit op t strand bij Kasumai!

Heb ik ook nog naar gekeken is zelfnog goedkoper dan LC.
Alleen spreekt mij LC meer aan met de mooie tuin.
Hebben jullie de groene of gele taxis genomen en wat hebben jullie betaald voor
enkele rit Strip?

Idd is ook leuk een mooie tuin! Hebben ze bij sunset beach ook! Maar bij Baobab is het wel erg gezellig! Wij hebben zowel groene als gele taxi s genomen ongeveer 75 dalasi betaald! Enkele keer 50