2 jaar geleden heb ik de K A S tour gedaan .
Kas staat voor
K = kursunlu ( watervallen in de buurt van Antalya )
A = Aspendos ( een oud theather in de buurt van side )
S = Side ( het oude side )
Je wordt ongeveer om 8 uur uit je hotel op gehaald en vertrekt met een bus richting side . De volgorde die je maakt ligt er maar net aan. Iedereen heeft zijn eigen volgorde. Wij zouden de tour als volgt doen eerst oud side daarna Aspendos en daarna kursunlu .
Om 10 uur waren wij in het oude side aangekomen en hier hadden wij 1,5 uur om rond te kijken . Het is erg mooi om als die oude gebouwen te zien ( wat er van over is ) . Er zijn ook een aantal kleine winkeltjes waar je ook nog even wat kunt drinken of kopen . Het is een mooie plek om te bezichtigen . het ligt direct aan zee dus aan de kant van de zee is het ook wel lekker verkoelend. Kijk alleen wel uit dat je niet iemand achter je aan hebt lopen die je alles verteld want dan is het zo 10 euro.
Helaas ging bij niet naar Aspendos toe omdat de president in aspendos was en we zouden na kursunlu richting aspendos gaan
Eenmaal allemaal weer in de bus reden we richting Antalya waar we halver wege stopte om naar een leder show te gaan . een half uur later reden we naar kemer en hier hebben we wat gegeten in de vorm van een buffet. dit was inclusief. een uur later op naar kursunlu.
Het is erg mooi om de watervallen te zien ook hier heb je 1,5 uur de tijd om lekker rond te lopen. Het is wel een stukje lopen en je moet nog een trappetje af en uiteraard om terug te gaan weer erop . Je kan onder de waterval doorlopen . het is een erg mooi gebied . en ik zou deze tour zo weer doen als ik het voor de watervallen . ik vind de kursunlu watervallen mooier als die van manavgat.
Daarna op naar Aspendos . Eenmaal bij aspendos mochten we niet naar binnen omdat we te laat waren hier baalde we allemaal erg van. om het een beetje goed te maken zijn wij naar 1 van de best bewaarde aquaducten rond side geweest . dit was erg mooi om te zien .
Deze tour was erg leuk . We hebben 45 euro betaald dit was inclusief de entree en het eten . het drinken was exclusief . Maar zeker de moeite waard om deze tour te doen .