Ik heb een vraagje, weet iemand iets over de badplaatsen Side en Kusadasi? Van wat ik heb gelezen en gehoord lijken ze erg op elkaar, maar weet iemand waar het bv. net iets minder druk is, of waar je de leukste excursies kan maken? Alvast bedankt!
Hai
Er zit een groot verschil tussen beide plaatsen.
Ik ben denk ik niet degene die je het onpartijdigst kan vertellen hierover daar mijn hart meer in Kusadasi ligt.
Beide plekken hebben excursie mogelijkheden zat. Alleen vind ik het achterland bij Kusadasi toegankelijker. Een auto huren en je kunt er dagen doorbrengen. De bergen in en kleine dorpjes bekijken, Efese, Söke, het dorpje Sirince, een stoommuseum met de wereld aan oude treinen…ik kan zo nog wel ffies doorgaan
Het nadeel van Side is dat je, om iets te gaan zien bijna altijd eerst naar Antalya moet, en dat is een klein uur rijden. Dan pas kun je ergens heen. En ik vind het centrum minder mooi in Side. Wel is de opgraving daar aan het begin van het centrum erg mooi en interessant.
Veel succes met beslissen
Kusadasi en Side zijn de twee mooiste en nog gezelligste stadjes…
Eventjes voor het klimaat: Side is enorm vochtig, hang je je handdoek savonds te drogen op het balkon dan is hij tegen smorgens nog natter. Ook je kleren en zo… Enorm enorm vochtig.
Kusadasi daarentegen is niet zo vochtig als Side, het ligt er maar net aan waar je zelf het beste tegen kan.
Dan over de excursies, volgens mij kan je meer doen vanuit Kusadasi dan vanuit Side. Maar omgeving Side is ook wel erg mooi (watervallen en zo) maar daarover zal Hans je wss meer kunnen inlichten.
Ikzelf ga ieder jaar bijna naar Kusadasi…
Ik ben in beide plaatsen geweest en van biede plaatsen iets te zeggen.
Heb het in Kusdasi heel erg naar m’n zin gehad en je kunt er leuk uitgaan in de Barstreet. We gingen met de dolmus naar de Ladiesbeach, alwaar het erg gezellig was.
Hebben een dorpentocht gemaakt en zijn vandaaruit naar Ephese en Pamukale geweest. En er is nog veel meer te doen hoor. Dus echt geen verkeerde keus.
Side is mijn standplaats geworden omdat mijn vriend hier woont.
Het is een klein gezellig stadje met overblijfselen uit de Romeinse tijd. Ook een mooi museum. Je kunt er gezellig uitgaan, in verschillende bars en disco’s.
Er zijn tal van excursiemogelijkheden te boeken. Zoals Aspendos, een jeepsafari, dorpentocht, tocht naar Antalya, Een tocht op de Manavgat rivier. En nog meer. Dus ook niet verkeerd.
Beide stadjes zijn niet te vergelijken, ook niet met Antalya of Alanya bijv.
Het is er niet zo giga druk. Gewoon gezellig.
En wat de vochtigheid in Side betreft. Wanneer was je er dan Sevgilim?
Ik ben er 5 keer per jaar, in ieder seizoen, en merk niets van het vocht. Ik ben carapatient en hoef bijna niet te inhaleren als ik daar ben. In Nederland moet ik dat bij vochtig weer 2x per dag.
En onze was droogt gewoon snel hoor.
Dus geen zorgen Travel.
Wat ook je keus mag zijn, ik wens je onwijs veel plezier Travel.
@Fransijn
verbaasde mij ook, keurig droge handdoek na een nachtje balkon:lol:
Voordeel in Kusadasi is dat je er bijna altijd een windje hebt. Maar dat de Riviera nou echt vochtig is… Ja wel klam qua temperatuur, maar idd de was droogt als een gek ventje… Tenminste in Alanya en dat is nog zuidelijker
Maar ach ja, Side heeft zo ook zn leuke dingen.
Misschien dit jaar het ene en volgend jaar het andere stadje…
Bedankt allemaal voor jullie reacties. We (een vriendin en ik) hebben voor Side gekozen omdat het wat kleiner is en dat lijkt ons net iets gezelliger. Wie weet volgend jaar Kusadasi inderdaad. Ik heb er in ieder geval zin in! Voor iedereen die ook dit jaar naar Turkije gaat, veel plezier:)
Travel,
Daar is ons forum voor,
Een goede vakantie,
Hans.