Kan mijn Turkse vriend mee naar Rhodos?

Hallo allemaal. Ik heb even een vraag mijn ouders gaan op vakantie naar rhodos en ik ga naar mijn vriend toe in marmaris. Nu wil ik graag 1 dag met mijn vriend naar rhodos zodat mijn ouders hem ook kunnen ontmoeten maar is dit eigenlijk mogelijk? en wat heeft hij daarvoor nodig? Weet iemand toevallig ook hoe vaak je per week met de boot naar rhodos kunt? groetjes marinke

Girly86 : je vriend heeft een visum nodi voor Griekenland, dat is een EU-land dus ik denk dat dat niet zo snel te regelen valt.Tenzij hij een groen paspoort heeft

En wat is het verschil als hij een groen paspoort heeft?

hoi girly!

misschien rare vraag, maar waarom kunnen je ouders niet met je mee? dan kunnen ze hem daar toch zien, of is dat te makkelijk gedacht???

groetjes mutlu

Dat is te makkelijk gedacht maar dat was mijn vraag ook niet! mijn ouders zitten op een ander eiland en hun kunnen naar rhodos toe komen en ik en mijn vriend willen dan naar rhodos toe komen.

aha ik dacht wel dat het te gemakkelijk was… maar goed volgens mij mag je vriend niet turkije uit aangezien griekenland EU is!

Girly86 : met een groen paspoort heb je geen visum nodig voor EU

mutlu heeft anders wel gelijk hoor, het is voor jouw ouders wel mogelijk Turkije in te reizen maar voor je vriend naar Europa reizen is een groot probleem

Ja en ik heb ook gezegd dat mijn ouders op het eiland karpathos zitten en als ze naar marmaris willen komen moeten ze misschien 2 dagen reizen omdat de boten niet op delzelfde dag gaan. Vandaag dat mijn vraag was van het visum

Je vriend kan inderdaad alleen met een visum naar Rhodos, en niet zomaar, helaas. Als je ouders hem willen ontmoeten zullen ze toch naar Marmaris moeten komen. is toch ook veel leuker, meteen 2 dagen? kunnen ze ook Turkije een beetje zien