Rhodos - Turkije

Even een klein vraagje, familie van me vertrekt begin juni naar Rhodos. Ze zouden graag ook een daguitstap naar Turkije maken.
Hoe gaat dat in zn werk? Kan je vanuit Rhodos naar Turkije? Naar welke haven zou dat dan zijn? Wat gaat dat kosten? en hebben ze dan een visum of reispas nodig? Zulke dingetjes.
Ik heb hier wel enkele reisgidsen maar die vertellen dr niks over.

Alvast bedankt, of hoe zeg je dat in Grieks…

Misschien ben je al terug uit Griekenland. Maar je vertrekt uit Rhodos-Stad naar Marmaris. 's Morgens rond een uur of 8 vertrekt de boot en 2 uur later ben je in Marmaris. Aan het eind van de middag gaat de boot terug. Kosten waren dacht ik een euro of 35 + 10 euro voor een visum waar je op de boot informatie over krijgt. Je moet dan een briefje invullen.

Nadeel van deze tocht is dat je net buiten Marmaris aan land komt. Iedereen gaat daar de bus in en vervolgens moet je mee naar een goudmarkt, uitzichtpunt en Turks fruit winkel. Daarna ben je vrij om te doen wat je wilt. Ondanks dit is een dag Marmaris verder wel de moeite waard.

erg fel bedankt Bootz, maar de familie is al 3 weken terug thuis.

Ze hebben de oversteek niet gemaakt wegens te duur voor 1 dag en te omslachtig, zoals je zelf aanhaalt.

toch bedankt.