Uitstapjes Marmaris

Hallo allemaal,

Over twee weken vertrek ik naar Marmaris. Nu ben ik benieuwd naar de mogelijkheden voor uitstapjes. We willen sowieso een keer naar Rhodos en verder kijken we wel. Het lijkt mij leuk om een fiets of scooter te huren en dan de natuur in te gaan, maar welke kant moeten we dan op? We kunnen richting Icmeler bijvoorbeeld, maar we kunnen ook de andere kant van de baai nemen. Waar komen we dan uit en welke kant heb je de mooiste uitzichten?

Als we naar Rhodos gaan wil ik graag zelf de overtocht regelen, ik heb geen zin in verkopers die me van alles aansmeren. Kan dat gewoon, door bijvoorbeeld naar de haven te lopen en zelf een ticket te kopen? Heb je dan bij terugkomst in Marmaris ook weer je visum nodig?

Verder zit ik te denken om een dagje naar Dalyan te gaan. Hier geldt hetzelfde als voor Rhodos, ik heb al gezien dat er heel wat dagtripjes vanuit Marmaris vertrekken. Maar dan zit je weer aan een soort tour vast waarbij je van alles moet. Kunnen we ook op eigen houtje een boot pakken naar Dalyan en dan zelf kijken wat we daar gaan doen?

Bedankt!

hallo,je kan met een auto huren je makkeler verplaatsen en veiliger,de huur van een auto is maar 17-20 euro per dag,het is zeker een stuk veiliger dan op een scooter,heb er zelf veel op gereden in turkije .
naar dalyan kan je heel makkelijk heen per auto is maar een klein stukje,in dalyan kan je zelf de dingen doen die je wil,zoals met een boot,modderbad per boot,koningsgraven bezoeken,naar de oude stad kounos overkant van de dalyan rivier.

fijne vakantie carlos*:was: