Tips voor autotochtjes vanuit Marmaris

Hallo.

Graag zou ik van jullie tips willen ontvangen ivm leuke autotochten vanuit Marmaris in Mei a.s.
Oktober j.l. hebben we tochtjes gemaakt naar Kniddos en Datca wat we als ontzettend mooi ervaren hebben.
We verblijven in Marmaris van 9 t/m 23 mei wederom in Hotel Grand Pasa en hebben dan geduren 4 dagen een auto.

Kom maar op met die tips :lol:

Alvast bedankt.:dag:

Als je graag tochtjes met de auto maakt ,rijd dan ook eens van Marmaris naar Turunç door de bergen. Turunç is een heel kleine badplaats maar de rit er naartoe is prachtig ,stop hier en daar om het panorama te bekijken.
Als je iets verder wil rijden buiten Marmaris ,rijd dan eens naar Dalyan. Dalyan is ook zo mooi en totaal anders dan de grootstad Marmaris.Rij dan de route met de auto naar het strand inplaats van de boot te nemen in Dalyan. Daar voel je pas dat je in het echte Turkije bent.
Prettig verlof,

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hoi Franka

Dankjewel voor je tip. Naar Turunc zijn we in het najaar gereden evenals naar Myra…Antalya…Kniddos en naar Datca.
Dalyan spreekt ons idd wel aan ivm de schildpadden etc. …maar wat ons wel een beetje afschrikt is het toeristische aan deze plaats…onze voorkeur gaat uit naar een stukje ongerept Turkije ;)…Dus we blijven hopen op nog meer tips .

Ik lees dat jij zelf in Kussadassi woont…ook daar zijn we een aantal jaren geleden geweest…het ligt zo heerlijk centraal voor Cappadocie en Pammukala etc.

Nogmaals onze dank.

hoi seldom

wij gaan ook in mei naar Marmaris…
Maar ik lees dat je het hebt over een auto ben benieuwd waar je dat hebt geregeld en of je het aan durft??
Wij gaan voor het eerst naar Turkije en wie we ook vragen iedereen raad het ons af om een auto te huren wat zijn jouw ervaringen???

groetjes

Hoi Desenindra.

Onze ervaringen zijn heel goed met het huren van een auto. Wij regelen dat al in Nederland via Avis (autoverhuurbedrijf). Ook wij waren namelijk de eerste keer erg sceptisch en wilden het daarom voor 100% goed “voor elkaar hebben”. Vandaar onze keus voor Avis. Misschien wel ietsjes duurder, maar voor ons geld vooral de zekerheid dat het vertrouwd is. Verder is het rijden in Turkije erg goed te doen. We mijden wel grote steden en plannen hier in Nederland al de routes die we gaan rijden tijdens onze vakantie. We hebben al onwijs mooie stukjes Turkije gezien (die de meeste toeristen nooit zien)
Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik dat wel van je.

Trouwens wij verblijven in Hotel Grand Pasa te Marmaris van 9 t/m 23 mei…en jullie ?

Groetjes Seldom :zon02:

hallo Seldom,

Bedankt voor je snelle reactie!!
Als je de auto huurt in Nederland staat die dan klaar op het vliegveld of bij jullie Hotel op plaats van bestemming???
Wij verblijven 5 mei tot 19 mei in Caprice Beach te Marmaris…

groetjes desenindra

Hoi Desenindra,

Wat betreft de plek waar de auto klaar staat dat kun je zelf beslissen. Wij persoonlijk huren als we 2 weken gaan 4 dagen een auto. De eerste week 2 aaneengesloten dagen en de week daarop ook. Avis heeft een eigen office aan de boulevard in Marmaris (vlakbij jullie hotel trouwens ).
Wij spreken altijd af om daar de auto op te halen. Hij staat dan netjes voor je klaar incl. autokaart etc etc. Mocht je een auto de hele vakantie wensen dan kan hij desgewenst ook op het vliegveld klaarstaan voor je. (en nee…ik heb geen aandelen bij Avis hahahah…maar we zijn gewoon erg tevreden)

Groetjes Seldom

Hoi Seldom

Kan je als je in Marmaris bent ook daar via hun kantoor een auto huren…
Ik heb even bij hun op de site gekeken,maar daar word ik niet echt wijzer van…
Zoals jij ook aangeeft zo zouden wij het ook graag willen dus twee dagen eerste week twee dagen tweede week…
En heb je voor mij tips wat betreft leuke dagtochtjes met de auto wat moeten we zien en wat niet???

Alvast bedankt

groetjes desenindra

Hoi desenindra

Ik denk dat dat ook wel kan om dat ter plaatse te regelen. De reden dat wij dat in Nederland regelen ligt in het feit dat we dan geen last hebben van de “taalbarriere”. Ze spreken daar op dat kantoor wel engels maar contracten etc. zijn vaak erg belangrijk voor wat betreft “de kleine lettertjes”, en als je dat in een “vreemde taal” moet regelen moet je engels super zijn en ook gericht op technische dingen anders ontstaat er al snel een miscommunicatie. Vandaar dus dat wij het hier regelen …lekker in ons eigen taaltje zodat er geen misverstanden zijn.

Voor wat betreft mooie plekken om te gaan zien met de auto kun je het beste mijn berichten van oa 6-2-2009 lezen hier op deze pagina. Mijn favoriet is beslist Datca en Kniddos.

hoi Seldom,

bedankt voor je tip dat is iets waar ik niet over heb nagedacht…
En mijn Engels is goed,maar niet zo goed dat ik ook uit de kleine lettertjes kom…

bedankt

groetjes desenindra

Wat betreft de ‘kleine lettertjes’ wij huren al jaren in Turkije auto’s en het is inderdaad een kwestie van redelijk engels kunnen lezen.

Wat vooral anders is daar is dat je iets hebt als ‘roekeloos rijden’ en dat daardoor je ergens schuld van kan krijgen, maar ook dat ramen en banden apart vernoemt worden, omdat er daar ‘nogal wat los liggende steentjes’ zijn hihi!!!

Ik zeg daar altijd dat full casco ook full casco is, en ik dus GEEN eigen risico wil, geen banden of ramen wil. Die worden dan ook altijd doorgestreept.

Datca en turunc zijn leuk(turunc is trouwens ‘leuker’ om met de taxiboot te doen, bijv op markt dag. De markt daar is wel echt leuk trouwens, meer authentiek vond ik!)

Veel mooie maar vooral veilige km daar en een heel prettige vakantie

Hallo, wij willen dit jaar voor het eerst naar Turkije, maar weten niet welke plaats?
Jij had tips op uitspapjes te maken en wat moois van Turkije te zien ?
Welke plaats kunnen we het beste zijn om mooie uitspapjes te maken,
En welke uitspapjes zijn dat dan,
Hoor graag van je, groetjes Henriette.

Hallo Henriette,

Welke plaats dat je gaat kiezen is zo persoons verschillend. Wij zijn zelf in nagenoeg alle “toeristische” plaatsen geweest na 18 keer Turkije, en elke plaats heeft wel zijn specifieke dingen. Zelf huren wij altijd gedurende onzee 15 dagen een auto en gebruiken ons hotel als uitvalsbasis om het binnenland in te trekken.
Als jullie een keuze gemsakt hebben qua stad dan trek je maar weer aan de bel en dan geef ik je graag tips voor uitstapjes en dergelijke.:zon02: