Ik heb een klein probleem,ik probeer sinds enkele dagen al om via belgie een auto (liefst een jeep) te huren in Marmaris.
We hadden een stationcar gehuurd nu was die toch niet vrij,nu kunnen we van geen enkele auto de garantie krijgen dat mijn rolstoel erin kan.
Toch is deze opvouwbaar en we zijn maar met 2 personen dus elke auto met 5 de deur waarvan je de achterbank kan opklappen is goed.
Jeeps zijn daar blijkbaar niet te huur ,1 firma vroeg bijna 1000 euro voor 6 dagen en dat wil ik er echt niet aan uitgeven.
Kent iemand van jullie een bedrijf waar je kunt huren?Via internet heb ik niets gevonden.Ik hoop snel iets te horen we vertrekken namelijk de 23ste.
He Jill, ben ik weer de eerste die je er iets over gaat vertellen!
Ook wij huren altijd een auto, dus ook in Marmaris. Huur daar! Veel goedkoper. Let wel op de verzekeringsvoorwaarden, want je moet full casco hebben, ook ramen en banden. Vaak word dit niet op het contract vermeld dat je dit af verzekerd hebt. Laat het doorstrepen op de contracten en dan is het goed.
Sta erbij stil dat je in Marmaris altijd de bergweg hebt en die duurt min 30-45 minuten, heen en terug!!
Ga ook eens de andere kant om, richting Datcha, die omgeving is werkelijk giga-mooi!!
Een auto huren kost je ong 25-30 euro pd, full-casco
Nogmaals, (volgende week dinsdag :rolleyes: ) heel veel plezier en een goede vlucht
Annemiek
Alweer maar eens bedankt voor je reactie,ik denk dat het inderdaad beter is om terplaatse te huren want van het verhuurbedrijf heb ik nog steeds geen bevestiging dat de rolstoel geen probleem is dus waag ik het er ook maar niet op.
Ik hoop gewoon dat het ginds alsnog gaat lukken en anders maar met de taxi.
Als je gewoon een auto met neerklapbare achterbank hebt en je idd een lichtgewicht inklapbare rolstoel hebt(zoals de meeste zijn!) dan is er geen enkel probleem om daar een auto te huren. Wij doen het bijna overal waar we komen, en in september gaan mijn ouders met kennissen naar Kusadasi en ook daar worden de auto’s weer gehuurd. Ze huren er dan wel 2 omdat er 2 rolstoelen meegaan, maar goed das dan alleen iets duurder omdat je dan dubbele kosten moet maken.
Blijft dat je echt moet opletten op de verzekeringsvoorwaarden. Deze zijn in het engels, dus goed lezen voor je je krabbel zet. Full-casco is ook ramen en banden. Ook is er een regel die gaat over roekeloos rijden, weg laten strepen!!!
Beppie…weet jij misschien ook een goed vertrouwd adres waar ik het beste een auto kan huren ?
Wij vertrekken volgende week zaterdag voor 15 dagen naar Marmaris en willen idd ook voor een aantal dagen een auto huren.
En wie weet…heb jij misschien nog wel wat tips voor me van mooie routes…zelf willen we in elk geval richting Datca gaan bekijken.
Van Beps zul je nog even geen antwoord krijgen, zij is namelijk op vakantie… Je kunt eventueel ook vanuit Nederland al een auto huren. Zijn gelijk de verzekeringen goed geregeld!
bedankt cynthia voor je snelle reactie…maar mijn ervaring is dat ik bij een autohuur vanuit nederland bijna het dubbele betaal als dat ik dat in Marmaris zelf doe…vandaar mijn vraag om een vertrouwd adres waar eventueel iemand anders al eens een auto gehuurd heeft.
:wereld:
Ik raad je toch aan om even bij www.sunnycars.nl te kijken… Zij hebben vaak scherpe aanbiedingen!! Verder kan ik je niet helpen. Ik huur namelijk in Turkije nooit een auto!
hoi iedereen…
ik heb hele goede ervaringen met holiday autos (www.holidayautos.nl).
Zij hebben namelijk de laagste prijs garantie…ergerns anders goedkoper? zij matchen die prijs.
Afgelopen jaar stonden ze op de vakantiebeurs en ik heb daar een gratis huurauto gewonnen…
Hier ben ik toch nog een keer met mogelijk informatie voor anderen.
IK had idd contact opgenomen met www.holidayauto’s.nl en las op hun site dat ze idd goekoper waren als de andere genoemde autoverhuurbedrijven. Maar aangezien ik hun site toch wel erg onoverzichtelijk vond heb ik getracht hun telefonisch te benaderen…echter ze reageren alleen tijdens kantooruren 5 dagen per week. Niet handig als je hun vanuit het buitenland bijv. in het weekend dringend nodig zou hebben …kreeg ik hun eindelijk maandag te pakken. Na wat informatie ingewonnen te hebben die ik op hun site niet terug kon vinden bleek dat ze een borgsom vragen van maar liefst 600 euro. Nou ik persoonlijk vind dat nog al wat. Van iemand anders kreeg ik de tip om het eens bij www.avis.nl te proberen. Deze organisatie vraagt namelijk totaal geen borgsom en verder zijn alle voorwaarden gelijk aan holidayauto´s . De prijs scheelde 20 euro over 3 dagen autohuur (is Avis dus duurder), maar verder zijn ze 7 dagen 24 uur bereikbaar als je in de problemen mocht komen om wat voor reden dan ook.
Voor mij is de keuze nu makkelijk…ik heb dus een auto gehuurd in Marmaris Turkije bij Avis…en zal jullie na 11 oktober mijn bevindingen verder laten weten.
iedere keer dat wij naar turkije gaan huren we een auto bij “Cizgi Car Rental”.
betrouwbare firma in Antalya-niet duur(rond 18 euro/d)-omnium verzekerd-modere auto(max.2j oud)-als je 2é maal huurd krijg je nog eens 10 procent korting.-je kunt boeken via internet-je krijgt dan een bevestiging-geen borg nodig,geen visakaart-doen!! wij zijn er zeer tevreden over.als je boekt mag je altijd mijn naam vermelden(Demey luc/sonja Nisol uit Belgie
groetjes
Bizimkoy
Ik ben ondertussen weer terug, maar heb geen direkt adres waar je kan huren. We zijn al tijden niet meer in Marmaris geweest.
Crazy PBen is ook geen optie, zij zit in Marmaris op dit moment.
Ik denk dat je moet rondkijken waar je voor een voor jou goede prijs(wij betalen rond de 30 euro op dit moment, full verzekerd ook ramen en banden)
En dan komt het allemaal goed.
Heel veel plezier daar, ga zeker ook eens de andere kant op(dus niet via de bergweg waarop je binnen komt, maar via de andere uitgang. Ook vonden wij de rit naar Datca erg mooi(absoluut een aanrader!!!)
Whoww bedankt…alleen is mijn vraag nog welke “uitgang” bedoel je in Marmaris als we niet de bergweg willen nemen ?..welke richting of plaatsnaam moeten we dan zo’n beetje aanhouden ?:zon:
Richting Datca dus. Je komt altijd via die “bergweg” binnen, afrijdend op de Tansas in het oude centrum. Ga dan Marmaris uit via de weg naar Datca, er is daar ook een mega mooi meer, waar je langs komt.
Google anders ff op marmaris maps, en dan afbeeldingen. Je komt langs links binnen, onderin rechts is naar Icmeler(zeker eens doen met de dolmus) en dan rechtsbovenin is de ‘andere’ weg