@ Ticia, Ik haal het niet, Weet jij wat het Bruto salaris is dan wat je moet hebben???
Hallo dames , Even een bericht uit officiele bron, de IND.
De bedragen zijn BRUTTO en per maand. Als je dus een salaris per 4 weken hebt, dan is je maandsalaris altijd hoger.
Sla tabel over
**De bedragen zijn geldig vanaf 1 januari 2011. Wml = Wet minimumloon en minimum vakantiebijslag
Meer informatie op www.szw.nl
Wml-norm per maandPer maand exclusief vakantiegeldEchtparen en ongehuwd samenwonenden€ 1538,35€ 1424,40Andere procedures**Alleenstaande ouders€ 1384,52€ 1281,96Alleenstaanden€ 1076,85€ 997,08Als het verblijf van de hieronder genoemde vreemdeling wordt gefinancierd door een derde, wordt - afhankelijk van de gezinssituatie van de financier - het toepasselijke normbedrag verhoogd met €769,18 (inclusief vakantiegeld) danwel €712,20 (exclusief vakantiegeld). Het gaat om de volgende categorieën:
- een au pair
- iemand die een medische behandeling moet ondergaan
- een alleenstaande ouder van 65 jaar of ouder die bij zijn / haar kind wil verblijven en
- een familelid die zes maanden op bezoek komt.
kijk anders even op www.INd.nl en dan normbedragen, is wat makkelijker leesbaar, kopie is niet echt goed leesbaar. sorryyyy
@ Tricia, ik krijg idd salris per 4 weken, dus ik denk dat ik er Bruto we aanzit, hmm dat geeft weer meer positiviteit mee…
Ik kan daar wel mee verder!! Heel erg bedankt.
Dus als is het goed begrijp is het wat ik moet hebben die 1400 nog wat wat er staat???
Klopt idd, die 1424, en mocht je willen weten wat dit zou zijn als je t per maand zou krijgen kun je t laten omrekenen via onderstaande link
@ Tricia, dit is echt geweldig…
Weet je zeker dat het Bruto prijzen zijn??
Want als het zo is dan is het haalbaar voor mij
Ik krijg per 4 weken dus als het per maand is dan zit ik aan de 1450 euro per maand…
Dat zou echt fantastisch zijn!!!
Thnx voor alles!! Dit zou echt een stuk beter zijn!!!
Tesekkur ederim!!!
Huh ? Nooit van gehoord, ben zelf al vaak alleen met onze dochter naar nld gevlogen maar heb nooit iets anders dan onze paspoorten moeten laten zien.
he wat typisch… volgens mij moest Ceylan (van Seni) dat ook altijd laten zien als ze zonder dr man ging…en een andere vriendin van hier dus ook…
weer lekker turks dus haha!
Misschien hebben zij niet de achternaam van hun mannen aangenomen ?
Op mijn paspoort staat enkel mijn mans achternaam. Omdat de mijn na ons huwelijk veranderd was in de zijne…
Hmm ga ik ook maar eens onderzoeken dan
Ik heb de naam van hem en vervolgens mijn meisjes naam in mn paspoort.
Hmm iets voor verdere navraag hehe
Mijn ongeboren kindje krijgt mijn achternaam hahaahha om het nog iets ingewikkelder te maken dus ik neem aan dat het dan helemaal geen probleem is?? Ben benieuwd maar idd weer typisch turks het ene moment zo het andere moment zo…
Ik zal even contact opnemen met de ambassade ofzo van de week Als ik antwoord krijg, laat ik het weten
heb al even gemaild;) krijg ik niet gauw genoeg antwoord, zal ik een keertje bellen van de week
Nou ben benieuwd naar het officiele antwoord Missy !
Hey Kimzzy> het zijn echt bruto bedragen, lees maar op de website van de IND. Ik wil je niet uit turkije weghouden, maar t is altijd leuk als je meerdere optie’s hebt.
Heey tricia,
Ik heb gekeken, en met het bruto salaris wat ik heb gekeken is het voor mij haalbaar hem hierheen te halen…
Dus dat is wel beter… In Turkije is moeilijk nu op dit moment, kunnen we ff sparen en dan later naar Turkije!!
Maar jah komt ook nog veel bij kijken!!
Bedankt voor al jullie meedenken iedergeval!!!
]xxx
Nou ik heb antwoord gekregen. Het is dus echt Turks… Er kán naar gevraagd worden, maar hoeft niet… Zie hieronder:
Nou is mijn vraag, stel ik zou met mijn kind naar Nederland op vakantie willen, zonder mijn man, is het dan verplicht om een toestemmingsbrief van mijn man, via de notaris, te laten zien aan de douane bij vertrek uit Nederland?
Het zou zelfs zo maar kunnen dat de douane bij vertrek uit Turkije reeds om een toestemmingsbrief vraagt.
Vertrek uit Nederland kan inderdaad op problemen stuiten. Waaruit blijkt dat u de moeder van het kind bent? Zelfde naam in het paspoort? Men is ontzettend voorzichtig tegenwoordig in verband met “kinderontvoering” en legt vaak de lat voor wat betreft controle en bewijs hoog.
Ik hoor namelijk op het moment verschillende dingen. De ene moet het wel, de andere is al een aantal keren zonder problemen op en neer naar Nederland gegaan met kind, zonder brief.
**Dit klopt inderdaad. Deze verhalen hoor ik ook.
**
Zijn hier bepaalde regels voor? Misschien in verband met achternaam, wel of niet getrouwd, wel of geen bezit van het Nederlands paspoort van de man, of iets dergelijks?
Het aller eenvoudigst is toch een verklaring van uw echtgenoot waarin hij verklaart geen bezwaar te hebben dat zijn kind met zijn echtgenote voor een vakantie het land zal verlaten. Maar nogmaals het zou best mogelijk zijn dat hier niet om gevraagd wordt.
Ik hoop dat u mij een duidelijk antwoord kunt geven, zodat ik ook mijn vrienden hier in de omgeving de juiste informatie kan geven.
Helaas duidelijk kan ik niet zijn.
**Met vriendelijke groet en mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik die graag
**
Nou bij deze dus Blauw is antwoord van consulaat.
Tsss belachelijk hahaha…
En duidelijk kan ik niet zijn maar als er nog onduidelijkheden zijn…:cheer:
hahahah Nou inderdaad hoe bedoel je onduidelijk nou toch maar gewoon zorgen dat je zo een toestemmingsbrief bij je hebt dan want het is heel naar als je op het vliegveld staat en je kan niet verder reizen. Ik heb dit keer wel vanuit Ned extra controle (bij de paspoort) gehad ivm met de achternaam van me zoontje maar had gelukkig wel een verklaring van de gemeente bij me dat ik zijn wettelijke moeder ben.