Kan iemand dit vertalen?? Alsjeblieft!?!

Zou iemand deze tekst voor me kunnen vertale, plss??

Lieve schat, ik hou zoveel van u, ik weet da gij ook nog van mij houdt…
Ik weet da ge wilt da ik moslim word, ge wou da vroeger, en nu ook nog…
Als ik wist da het zoveel voor u betekende, had ik het wel gedaan…
Daarom wil ik het nu wel worden, in de hoop da je dan terug bij me komt… Voor u zou ik alles doen… Ik zie het aan je ogen da je nog van mij houd, ik zie het aan de manier hoe je kijkt, en ik voel het als ge mij aanraakt… het is nog niet te laat, schat, ik kan nog altijd moslim worden, en dan kunne we wel samen zijn…

Alvast bedankt!

Beste Layla_x

Ik heb je berichtje gelezen.

Als je het niet erg vindt wil ik je even ergens op attent maken.

Je schrijft in je bericht dat je voor hem moslima wilt worden omdat je weet dat hij nog van je houdt.

Moslima worden wordt je echter niet omdat iemand dat wil of het van je vraagt, dat wordt je omdat je het zelf moet willen. Ik adviseer je daarom eerst kennis te nemen van de Islam, boeken lezen en de Koran. Het moet uit je hart komen en niet omdat iemand het van je vraagt. Beste Layla, op deze manier zal het niet gaan werken. Je wordt niet zomaar even moslima, daar komt heel veel bij kijken. Het is niet alleen een religie maar ook een levensstijl waar je voor de volle honderd procent achter moet kunnen staan.

Als jouw vriend zelf praktiserend moslim is, dan weet hij deze dingen en kan hij dit jou ook vertellen.

Mocht je meer willen weten, kun je mij altijd even een privé-berichtje sturen.

Liefs

Ayasha