Zo onschuldig was deze reclame niet, maar dat hebben we je al proberen uit te leggen… Zoals je wellicht weet (en D-Reizen zou moeten weten) wordt de Thaise koning als heilige gezien. Op belediging/misbruik van het koningshuis staan zeer zware straffen. Waarom dan toch de koning in een advertentie betrekken (met een vrouw slechts gekleed in bikini) als je van tevoren weet dat het niet geapprecieerd wordt ??? Was je wat beter op de hoogte geweest van de Thaise cultuur en gebruiken, dan had je het misschien wel gesnapt…
Maar goed, das een andere discussie…hier gaat het over het wapenbezit van de Amerikaanse bevolking…
Het gaat mij er niet om om die discussie weer aan te zwengelen (in dat opzicht was het wellicht een iets te beladen voorbeeld), maar om het toepassen van andermans wetten en zienswijzen buiten het land in kwestie. Dat is zinloos, elk land is anders, de inwoners ook, en dus de wetten en zienswijzen ook.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik heb ooit eens een lijstje voorbij zien komen met allemaal vreemde wetten in andere landen. Heb me destijds rot gelachen wat een achterlijke dingen (in mijn ogen dan) daar in stonden.
Heb ff snel ge-googled en kwam onderstaande tegen mbt wetten in de USA:
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/buitenland/25223-rare-wetten-in-de-usa.html
In Ohio mag je dus blijkbaar 's avonds niet je hond of kat zonder achterlicht buiten laten hahaha. Sorry hoor, maar van dit soort dingen schiet je toch meteen in de lach !
En in Pennsylvania mag je niet zingen in de badkuip (dus das vast geen bestemming voor jou georgessiam :))
Heb je draadje al aangeklikt Dave,toch een raar volk die Amerikanen!!Hoe zou het in Japan zijn met de gewoontes van het volk?
Ja, ja, raar volk die Amerikanen maar als een reisbureau een fotootje van een plaatselijke hotemetoot in zijn brochure opneemt is Leiden in last…
Het is alweer een tijdje geleden dat ik 'm heb gezien, maar:
- ik haalde de documentaire aan voor de angstpolitiek van de VS;
- Michael stelt dat de wapenwet in Canada vergelijkbaar is met in de VS.
Afhankelijk van de staat is nummer 2 niet helemaal waar. De wapenwet in Canada is een stuk strenger, zo kun je bijvoorbeeld geen wapenvergunning aanvragen voor ‘zelfverdediging’. Daarnaast wordt er in Canada nog altijd heel veel gejaagd, ook als voedselvoorziening. Dit naast alle sportschieters. Mijns inziens is de wapenwet dus meer vergelijkbaar met Nederland, alleen zijn er wat meer beroepsjagers in Canada dan in Nederland, dus meer wapenbezit (maar een totaal andere doelgroep). Ook is men in Canada veel selectiever over welke wapens zijn toegestaan onder de ‘normale bevolking’.
En waar heb je dat dan gelezen?g.s
Nee, Playboy, wat dacht je wat…
Nou, nou wat een verhitte discussie opeens. Het is maar goed dat het allemaal virtueel plaats vindt anders schieten jullie elkaar nog neer ben ik bang… :paranoid:
Dit zou je toch eens nader moeten verklaren…
Heb wat opgeschoond, want de discussie gaat een kant op waar niemand blij van wordt.
@Yeehaw: graag de link naar het artikel plaatsen, op NuJIJ is het niet te vinden via jouw link (tenminste, al die artikelen spelen zich in andere landen af).
Heb ik wat gemist dan ?
Het is een feit dat Canadezen over hun zuiderburen spreken als “cowboys en schietgrage jongens” en dat ze de V.S. als een soort Wild West zien. Ze spreken over Amerika als een primitief land waar heel veel dingen kunnen en mogen en gebeuren die in Canada (godzijdank) niet gebeuren of mogen.