Kamperen in Zuid Noorwegen, help!

Hallo!

Ik ga in Augustus 9 dagen rondtrekken door de noorweegse natuur, ik reis samen met een avontuurlijk reisgenootschap, maar ik zal daar hoogstwaarschijnlijk wel het groentje wezen!
Iemand tips van handige dingen die ik mee moet nemen, wat voor schoenen, sandalen, switzal babydoekjes, of wat ik juist beter thuis kan houden, wat voor tas, de does and donts and what so ever, alles is welkom
Bij voorbaat al hartelijk dank!!:wink:

Via Wereldwijzer app

Ga je wandelen of met de auto? (Dat mis ik een beetje namelijk, lijkt er op dat je van plan bent te gaan wandelen.)

Whoeps, ja wandelen;-)

Via Wereldwijzer app

Helaas nog nooit een meerdaagse tocht in Noorwegen gedaan… :frowning: Dus geen eigen ervaring. Wel wat kleine tips:

Beste linkje: http://english.turistforeningen.no/

Andere handige links:
http://www2.turistforeningen.no/files/DNT/Nettsaker/SIKKERHETSBROSJYRE_DNT_A5_TY_ENG_Onsdag%20(2).pdf

Daarnaast moet je je kleding natuurlijk aanpassen aan zowel lekker weer als kans op weekje regen. Ik zou dus goed ingelopen bergschoenen meenemen en veel “laagjes” kleding.

Tas lijkt me een goede backpack het meest logische want dat draagt toch wat makkelijker als je wandelt.

Uiteraard moet je ook iets hebben tegen muggen… Want met beetje pech zitten die er heel veel. (Outdoorwinkel of ter plaatse). Zo ie zo denk ik dat het niet verkeerd is om eens naar een outdoorwinkel te gaan en daar om tips te vragen en vragen wat je nodig hebt. De goede outdoorwinkel kan je daarin adviseren (zonder je meteen van alles aan te willen smeren).

Kunnen je reisgenoten je geen tips geven? Want wat je mee moet nemen hangt ook wel erg af van hoe de reis gepland is.

Groetjes Thijs

Hey bedankt voor je berichtje,
Ja ze hebben me een hele waslijst gestuurd maar mijn ervaringen wijzen er meestal op dat de helft overbodig is, en dat je hetgeen er niet op stond het hardste nodig zult hebben, dus ik dacht, mischien hier een paar slimme tips te vinden van de echte survival experts!;-p

Verder wil ik niet echt bij hun aankloppen, omdat ik een beetje trots heb, en geen zeurbaby wil zijn, wil ik het liefst alles zelf opzoeken, dom hea!:wink:

Gr, Dorothy

Via Wereldwijzer app

Je kunt eventueel die waslijst eens posten, kan ik eens kijken of ik specifieke Noorwegen dingen mis.

Ps. Klein flesje zonnebrand is zo stom nog niet, zelfs in Noorwegen kun je verbranden.

Hai, ik heb even printscreens ervan gemaakt, dit is de grove lijst, definitieve lijst krijg je 6 weken van tevoren te horen, enig idee hoe ik jou deze prtscreens kan laten zien?
Gr

Via Wereldwijzer app

Via de app lukt dat bij mij nooit… heb ik ook al gemeld maar is nog niet opgelost.

Hmm, stelletje prutsers :stuck_out_tongue:
Als ik straks iets mis, geef ik gewoon deze app de schuld!:wink:

Via Wereldwijzer app

+1 :slight_smile:

Haha!:wink:
Nou ik zal een wijntje inschenken! Thanks for all your help!:*)

Via Wereldwijzer app

1 like

Heey

Niet egt een antwoord op je vraag, maar waar gaan je naartoe in zuid Noorwegen?
Kga namelijk 12 augustes ook naar Noorwegen?

Via Wereldwijzer app

Hoi Dorothy

Hoe is je trip geweest?

Groetjes Thijs

Via Wereldwijzer app