Hallo
Ik wou in augustes voor 2 weken samen met m,n broer backpacken in Noorwegen, is dat verstandig in verband met weer?
Mvgr american egale
Hallo
Ik wou in augustes voor 2 weken samen met m,n broer backpacken in Noorwegen, is dat verstandig in verband met weer?
Mvgr american egale
Weer in Noorwegen is onvoorspelbaar maar volgens mij zijn er geen bezwaren tegen bavkpacken in augustus hoor.
Via Wereldwijzer app
Oke, bedankt.
ben je er zelf ook geweest? Heb je mis nog tips?
Ik ben er vaak geweest, is m’n favoriete vakantieland dus kom er regelmatig.
Tips genoeg maar dan is het wel makkelijk als ik ongeveer weet wat je wilt. Want zomaar in tips hier neerzetten is vrij nutteloos. Wat voor gebieden zit je aan te denken? Wat wil je graag zien? Hoe wil je je gaan verplaatsen? Etc
Groetjes Thijs
Oké kiek an mooi,
We wou in de buurt van Oslo en dan langs de fjorden, we met ut vliegtuig naar Oslo en dan misschien stukje met de bus, en dan verder te voet en dan in tentje slapen.
Mvgr Benny
Hoi Benny
Als je vanuit Oslo naar de fjorden aan de westkust wilt (en terug) zul je echt een eindje met de bus moeten. Anders ga je het niet redden denk ik. Heb je al gekeken op de volgende site, denk dat je daar echt iets aan hebt: 12 tips voor een budgetvakantie | Goedkoop reizen in Noorwegen
Groetjes Thijs
Haa Theiz.
Bedankt, we wouen nu opzig niet naar de westkust anders moeten we te ver met de bus, maar heb je in de buurt van Oslo en mis een eindje naar beneden ook mooie gebieden?
Mvgr eagle
Misschien moet je een ander vertrekpunt in Noorwegen kiezen want vanuit Oslo moet je mijn inziens altijd wel een stukje reizen voor de echt mooie stukken van Noorwegen beginnen. Vanaf Kristiansand in het zuiden en dan verder langs de westkust is een mooie route. Maar dan moet je wel eerst vanuit Oslo naar Kristiansand. Is het geen mogelijkheid om via Denemarken met de boot naar Kristiansand te reizen en daar te starten met de reis?
Helemaal mee eens
Via Wereldwijzer app
oke bedankt voor de tip, maar is het daar in augustus ook nog redelijk weer?
mvgr
Niet beter of slechter dan in Oslo
Zoals Theiz en Niels al aangeven is een ander vertrekpunt wellicht handiger.
Je zou ook kunnen overwegen om vanuit Oslo een binnenlandse vlucht te nemen naar een gebied wat je uiteindelijk wilt bezoeken.
Dan moet je je vooral afvragen wat je wilt zien, Geiranger vind ik zelf een erg mooie omgeving, maar de westkust vind ik helemaal prachtig. Maar de binnenlanden bij bijvoorbeeld Jotunheimen vind ik ook nog altijd erg mooi. De lofoten zijn ook prachtig.
Maar houd er vooral rekening mee dat het een verschrikkelijk uitgestrekt land is… Er wonen relatief maar weinig mensen en dan ook nog eens de meeste in de grote steden. Dus als je gaat lopen van dorp naar dorp ben je soms erg lang bezig. Zeker ook om boodschappen te halen moet je er rekening mee houden dat niet in elk buurtschap een winkel te vinden is.
Overigens is er wel een goede treinverbinding en kan je best goed per trein reizen in Noorwegen. Al geef ik zelf de allergrootste voorkeur aan een auto… ![]()