Heeft er iemand ervaring met (wild)kamperen in peru en ecuador?
Ik ga voor een aantal maanden backpacken en het lijkt me leuk om een klein tentje mee te nemen om zo af en toe te kunnen kamperen.
Is dit daar goed te doen?
Er zullen vast bijna geen campings zijn dus ik vroeg me af of er veel plekken zijn waar je gewoon zonder problemen je tentje kunt opzetten?
En heeft er dan ook nog iemand tips met betrekking tot een goede, lichte 1 pers tent?
Behalve door echte bergbeklimmers en trekkers wordt dit in Peru nauwelijks gedaan. Er zijn wel backpackers die een miniscuul klein tentje bij zich hebben voor het geval dat de gelegenheid zich voordoet en dan wordt dat tentje ook wel eens gebruikt. Een enkele maal wordt de gelegenheid voor kamperen aangeboden. Ik heb wel gezien dat het aangeboden werd voor de omgeving van Cusco. Maar een netwerk van campings of een campinggids, geen sprake van.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
Ik zou zelf niet snel gaan wildkamperen in Peru.
Campings zijn er vrijwel niet. Ik ken er ook 1 die een stukje buiten Cusco ligt, maar dat is dan ook alles. Soms laat een hostal je in de tuin staan, of in de wat kleinere plekken kun je soms bij een familie of een boer ofzo terecht. Of bij een zwembad ofzo.
Ik heb wel eens midden op de plaza van een klein stadje gestaan, we kenden daar wat mensen, mijn man was familie van de plaatselijke politieagent, dus iedereen hield ons in de gaten, dat was toen geen probleem.
Maar ik vind wildkamperen over het algemeen zelf te riskant, tenzij je echt ver van de bewoonde wereld aan het trekken bent, maar dan nog zet ik de tent liever op de binnenplaats van een huis. Meestal zijn er wel mensen die dat wel goed vinden.