Kaapstad op water rantsoen.

Vreselijk voor de bewoners van Kaapstad…maar wat te doen als toerist?
Zijn eind maart 3 dagen in Kaapstad…beter water voorraad meenemen uit het noorden?..zijn toch met de auto.

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Ik zou inderdaad genoeg water meenemen. Dat gaat het probleem niet oplossing, maar alle kleine beetjes helpen. Het water uit de kraan is niet echt goed meer en de lokale mensen proberen nu zo veel mogelijk water in flessen te kopen, als er voorraad is.
En gewoon als je daar bent, zoveel mogelijk water proberen te sparen, korte douches, niet alle dagen douches, toilet alleen doorspoelen als nodig is, probeer geen kledij te wassen als je daar bent (doe dat liever voordien of thuis). Sad but true…

Klopt helemaal. Neem vanuit het Noorden genoeg water in de fles mee,mvoor jezelf. En wat mijn voorganger zegt, alleen de toilet doorspoelen als je een grote gedaan heb, en zo weinig mogelijk douche, als je dat toch wilt doen, maar 2 minuten. Handig zijn om van die ziekenhuis was handjes meenemen, waar je zelf mee kan wassen. Scheelt al weer veel water.

Vanaf waar noorden wordt het water een probleem? Koop je water in plastic flessen a 1 1/2 liter?

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

In de Westen Cape provincie, Aan de kust niet, dus als van bijvoorbeeld Hermanus naar Kaapstad gaat, koop in Hermanus water in flessen. je hebt kleine flesjes (1/2 l), je hebt 2 liter en 5 liter.

geennidee of jullie kunnen zien.

er wordt vanuit vele mensen bij ins in de buurt water gestuurd naar de Cape, omdat de overheid totaal niets doet.

Tot waar gaat het water rantsoen van Kaapstad?

Wat bedoel je , tot waar, de hele Kaap provincie

Omdat je zei dat er in Hermanus wel water is… daarom de vraag tot waar er ongeveer water beschikbaar is.

Tot waar weet ik ook niet precies, maar Kaapstad en omgeving hebben gia problemen. Hermanus niet, daar en meer naar he Noorden langs de kust valt regelmatig nog regen. Joburg heeft lichte problemen, niet sproeien van je tuin bijvoorbeeld en dit is toch echt verboden in de Cape, alsmede auto wassen.

Dus Somerset West en de wijnregio hebben er ook last van?

Ja, maar wijnlanden hebben vaak eigen water… Borehole

gewoon voor de zekerheid veel water in flessen kopen, kan zeker geen kwaad en probeer washandjes mee te nemen,mdie ze in eikenhouten etc gebruiken,men je geen water nodig om te wassen.
men heeft maar 10 L. Per dag per persoon. Dus lekker lang douche is er niet bij, ook zeker niet iedere dag, toilet doorspoelen alleen NA no.2 ( grote)

Hopelijk tegen juli beter :slight_smile:

Ligt eraan of er veel regen valt in de winter, is in het regenseizoen, juni, july,augustus. Zo niet dan is het alleen maar erger geworden in july.

Nog 5 weken, we gaan het zien. Van Sunny Cars al bericht gehad dat de auto niet superschoon gaat zijn. Van de logeerplaatsen nog niet echt iets gehoord. Dat van die washandjes is een goede tip, we gaan maar wat vaker zwemmen denk ik, De meeste Africamps waar wij verblijven hebben een meertje/pond, en een aigen watervoorziening ,hoe het met de zwembaden bij de B&B 's zit zou ik zo niet weten, maar ik lees wisselende berichten. Sommige leeg, i.v.m. niet mogen schoonmaken …jammer voor ons, maar uiteraard veel erger voor de inwoners van de Kaap. Ik vraag me dan of of er ook moeilijk aan flessen water is te komen.

Zwembaden mogen niet gevuld worden en ook niet worden schoongemaakt dan.
neem flessen water mee vanuit je laatste punt buiten de Cape, lijkt me wel zo verstandig.

ja auto wassen mag ook zeker niet. Afgelopen weekend zijn nog bekeuring uitgedeeld, dat er auto,s werden gewassen. En terecht!

Jullie gaan gelukkig voor day zero, dat scheelt om niet in een chaos terecht te komen. En zoals hier al aangegeven, neem genoeg water mee van buiten de Kaap. Zie dat je genoeg flessen mee hebt om al je dagen in Kaapstad door te komen. Zo blijft er genoeg over in de winkels voor de mensen die er wonen.
Verder, kort douchen en zeker niet alle dagen. In je hotels, niet de handdoeken te vlug afgeven om te wassen. En betreffende de zwembaden, ik hoop echt dat de zwembaden niet gevuld zullen zijn. Spijtig voor de toeristen, maar er wordt zoveel water mee uitgespaard.
Ik zou ook genoeg hand sanitiser meenemen. Zodat je zo je handen kan wassen. Ik geloof dat de meeste publieke toiletten het water hebben afgesloten en enkel nog hand sanitisers gebruiken. En veel vochtige doekjes meenemen.

Het lijkt allemaal onwerkelijk, maar het is toch de realiteit, spijtig genoeg. :slight_smile:

Dank beiden! We starten in Kaapstad, dus veel flessen meenemen zit er helaas niet in :wink: We gaan er het beste van maken.

Helaas wel, Ook Johannsberg,meest water problemen, maar nog niet als Kaapstad, een paar jaar geleden had de Freestate gigantische water problemen, paarden, koeien gingen dood, en er kon niet meer gezaaid worden.mook toen kwamen er, net als nu, particulieren initatieven op gang om water daarheen te sturen, want het ANC interesseert het geen bal., zeer triest.

Je kan na de douane wel al wat water kopen, dan heb je al wat tenminsten…