Volgende jaar begin ik aan een reis vanuit Nairobi en eindig ik in Kaapstad.
Graag wil ik in die tijd een keer een vliegtuigje nemen naar bijvoorbeeld
Oeganda, heeft hier iemand ervaring mee? en zijn er makkelijk vliegtuigen te boeken voor bijvoorbeeld een week naar ergens??
Heeft er iemand een leuk id waar ik nog heen kan gaan wat goed te doen is?
Ik dacht zelf om gorillas te spotten in Oeganda maar jah … als je daar kijkt wat dat kost schrik je je rot!
Dus suggesties zijn WELKOM!!!
Oeganda ligt wel een heel end van Zuid Afrika, zou dit dan doen op weg weer terug naar Nederland en niet vanuit Kaapstad. Of zeker vanuit
Kenya want daar ligt het vlakbij!
Vanuit Kaapstad kan je ook naar Windhoek, Namibia bijvoorbeeld vliegen, Mauritius, je kan alle kanten op daar.
Of met het vliegtuig intern in Zuid Afrika vliegen, naar Hoedspruit en naar het Kruger park,gaan of St Lucia, Naar Por Elizabeth en naar Addo elpephant park gaan.
Hier is het heel makkelijk om intern te vliegen.
Bedankt voor je reactie.
Ik begin in Kenia en ga via Namibie naar Kaapstad, Port Elisabeth trekt mij idd erg aan, zijn de hotels daar goed betalen? En hoelang is het vliegen daarnaartoe ?
In PE (port Elizabeth) dus de stad zelf moet je niet gaan zitten, maar daarbuiten.
Van Kaapstad naar PE is het 1.10 vliegen. Leuker zijn Knysa, of Plettenburgerbay en Addo.
Overal zijn betaalbare B&B etc te vinden. Kijk even op www.places.co,zawww.sleeping-out.co.za of www. safarinow.com
vanaf nairobi ben je in 2 (volle) dagen met de bus bij de gorillas ad grens met rwanda. uganda is trouwens een prachtig land om te bereizen. als je tijd hebt zou ik via kenya, door uganda rwanda tanzania naar beneden afzakken.
in zuid afrika kan je makkelijk vliegen.stad naar stad. in oost afrika ook, als je een goede portemonee hebt. maar die gaan dan meestal wel van natuurpark en terug. dat zijn meer van die kleine vliegtuigjes.
je hebt ook low-budget-monkeys… de chimps!