De meesten hier zullen niet zowel in Java/Bali als in Peru/Bolivia zijn geweest…
Peru en Bolivia zijn natuurlijk niet te bezoeken in 3 weken, maar als je het standaard-toeristenrondje doet (Zuid-Peru tot en met La Paz) dan kun je met enig gehaast je doel bereiken. Ik kan het echter iedereen afraden; een leuke vakantie zul je dan overigens ook niet kunnen hebben, lijkt mij. Maar hetzelfde lijkt me te gelden voor zowel Java als Bali… Kortom: misschien beter alleen Bolivia of alleen Peru bezoeken?
Wie weet, misschien zit er wel iemand tussen die het allebei heeft gezien.
Tijdens mijn afgelopen reis heb ik ook maar een klein gedeelte van Argentinië gezien…maar dat doet niks af aan de reis.
En ik ben er ook nog niet helemaal uit wat het wordt, vandaar deze topic. Ik wil argumenten/tips horen…
Ik ben het eens met de stelling dat in 3 weken én Bolivia én Peru niet handig is. Waarom beide landen als ik elk van de landen genoeg te zien is om alleen te doen. Ik bedoel in Peru drie weken rondtrekken zie je echt genoeg en hetzelfde geld voor Bolivia.
Voorbeeld:
Bolivia: La Paz, Rurrenabaque, Santa Cruz, Sucre, Potosi, Uyuni, Salar de Uyuni. Dan heb je je 3 weekjes wel vol hoor.
Peru: Lima, Huaraz, Pisco, Ica, Nazca, Arequipa, Cuzco, Laguna Titicaca. Ook hiermee heb je de 3 weken wel vol gemaakt.
Stuk voor stuk zijn dat allemaal plaatsen die echt de moeite waard zijn. Dus echt het advies om niet beide landen in 3 weken af te raffelen…
Z. Amerika en Azië zijn 2 totaal verschillende werelden die je niet met elkaar kan vergelijken. Maar de bestemmingen die jij wil doen, kunnen zich wél laten vergelijken qua aantal highlights er zijn.
Een combinatie Peru/Bolivia kent veel meer uitschieters dan Java/Bali, die ook nog eens meer tijd in beslag nemen. De eerste zal meer een “doe”-vakantie worden, terwijl de 2e een “kijk”-vakantie zal zijn. Bij de eerste combinatie zal je veel moeten laten schieten, terwijl je bij de 2e die hartezeer niet zal hebben.
Als je nog maar een paar jaar te leven hebt, zou ik zeggen: “Doe die reis naar Peru/Bolivia.” Maar als je nog een heel leven voor je hebt: “Hou je tijdens die drie weken dan aan Java/Bali en doe Peru en Bolivia later appart”.