3 maanden Argentinie, Bolivia, Peru en Colombia! Tips?!

Hoi!

In november ga ik drie maanden naar Zuid-Amerika. Ik begin in Buenos Aires, om daar een week spaans te leren (aangezien ik geen woord spaans kan) om vervolgens nog 1 week in het noorden van Argentinie te blijven. Dan drie weken Bolivia, 3 weken Peru en een maand naar Colombia.

Ik ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest, dus hoor graag tips van waar ik absoluut heen moet gaan :smiley:

Daarnaast vroeg ik mij af of je daar ter plekke hotels/hostels etc kan regelen en of je tripjes van te voren moet boeken?

Groetjes!

In Boliviƫ raad ik je aan om zeker en vast de vierdaagse excursie te doen door de Uyuni-zoutvlakte! ZEKER een must!

In Peru (wat ik het beste ken), zijn er verschillende ā€œmusts to seeā€. Het hoogste meer ter wereld (het Titicacameer), de Colca Canyon (2x zo groot als de grand canyon in de VS) en het wereldwonder Machu Picchu mag je uiteraard niet missen! Cusco en de Heilige Vallei moet je ook Ć©cht zien! Als je graag de Amazone doet dan raad ik je sterk aan om naar Puerto Maldonado te gaan, het natuurreservaat van Tambopata garandeert je een ervaring om nooit meer te vergeten… Verder nog heel mooi in Peru is Ica, Huacachina is er heel mooi en ook de Ballestas eilanden in Paracas zijn de moeite (een natuurreservaat waarbij je pinguins, zeehonden, talrijke vogels en met wat geluk dolfijnen kan bewonderen). De mysterieuze Nazca-lijnen tegen Ica zijn ook populair bij toeristen. Als je van trekkingen houdt is ook Huaraz een aanrader (je kan er talrijke trekkingen doen door kleurrijke en adembenemende lagunes). Als je ook graag wat wil relaxen aan het strand kan je naar het noorden trekken, Mancora is daar heel gekend om.
Je merkt het al, Peru heeft heel wat te bieden en zorgt voor heel wat variatie :slight_smile:

Men Peruaanse vriend en ik hebben een reisbureautje in Cusco, als je graag wat meer vrijblijvende informatie wil mag je ons steeds mailen!

Veel plezier!

1 like

Dankjewel voor de tips :D!! Erg leuk om te lezen… Alleen 3 weken voor al die dingen lijkt mij wel wat kort of is dat wel te doen? Ik hoorde dat je een trip naar Machu Picchu vroeg van te voren moet boeken, klopt dat? Ik wil een tweedaagse trip daarnaar toe doen. Is het verder makkelijk reizen in Peru? We gaan zeker weten ook de vierdaagse trip door de Uyuni-zoutvlakte doen. Verder nog tips voor Bolivia? En ben je ook in Colombia geweest?

Drie weken is inderdaad kort als je echt alles hiervan wil zien! Ik gaf maar wat tips :slight_smile:
Als je de klassieke Inca Trail wil lopen dan moet je die zeker op voorhand boeken, zo’n 4 a 6 maanden op voorhand als je zeker wil zijn van je plaatsen. Maar als je met de trein wil gaan hoeft het niet zoveel van tevoren gepland te worden. Je kan het ter plaatse boeken maar meer en meer zien we dat ook treintickets uitverkocht raken. Wij raden steeds om een tweetal weken op voorhand te boeken, zodat je zeker kan zijn van je treintickets en goede reisuren hebt!
Rondreizen in Peru is verder heel gemakkelijk, elke stad heeft zo zijn grote busstation waaruit bussen vertrekken naar andere steden van het land en vaak ook buurlanden. Trips zoals de Colca Canyon, de Amazone en het Titicacameer kan je ook niet op je eentje doen en moet je wel met een organisatie boeken.
In Colombia ben ik nooit geweest…

Groetjes