Jungle trek Sumatra

Ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bezoeken, een dag of 2 kun je met gemak vullen…:chin:

Zelf zou ik het niet zien zitten om meteen na een lange vlucht verder te reizen naar Bukit Lawang. Ik zou op grond daarvan eerst een nachtje Medan doen en lekker even acclimatiseren.

Tips voor bezienswaardigheden heb ik niet, ik ben er zelf maar een halve dag geweest.

Enige bezienswaardigheden:

• Istana Maimoon (paleis van de sultan)
  • Mesjid Raya (grote moskee)
  • Vihara Maha Maitreya (boeddhistische tempel)
  • Shri Mariamman (Tamil Hindu tempel)
  • Tjong A Fie mansion (Chinees huis)
  • Tip Top restaurant (café restaurant in koloniale sfeer)

Als je van winkelen houdt:
Sun Plaza Mall
Medan Mall
en nog diverse andere grote mall’s

De grote moskee heb ik inderdaad bezocht. Wat bijzonder is (en wat in veel Indonesische moskeeen niet kan) is dat je als tourist naar binnen mag, mits je je gepast kleed. Dus alles bedekt voor vrouwen, plus een hoofddoek.

Het een en ander is bij de ingang te leen.

Dankjulliwel! Net in medan aangekomen (vanuit KL) dus zo de bus naar bukit lawang.

Iemand toevallig ook tips om na lake toba (via iets of direct) naar java te gaan? Wat is handig en leuk??

Het ligt er een beetje aan hoe veel tijd je hebt, ook betreft je visa. Ik zou denk ik van Lake toba naar Bukittingi gaan en dan van Padang naar Java vliegen. Al wil ik ook heel graag nog naar het Kerenci national park. Heb je weinig tijd, dan terug naar Medan en vanuit daar een vlucht.

Via Wereldwijzer app

.

Dankjulliewel!! Ben nu in bukittinggi, na een verschrikkelijke busreis van 15u… Haha. Ga zo naar het meer en vlieg dan van padang nr jakarta… Thnx for all the tips:)

Vergeet niet een heerlijke maaltijd te nuttigen bij Anita in Turret Café en Restaurant aan de Jalan A. Yani…:eten:

Iedereen die naar Bukit Lawang gaat zou dit stuk even moeten lezen.