Jungle tour

Leuk te horen dat je er geweest bent! veel gezien?

Tarentula´s (soort insect), wolfspin, apen (alleen tijdens de heenreis), piranha´s, kaaimannen, een babyanaconda en 2 keer een glimp van een grijze dolfijn. Dat was het geloof ik wel.

Verder bezoek aan een shaman (tijdens de 4-daagse reis) en gezien hoe yuca (een soort brood) wordt gemaakt.

De tweede en derde dag alleen maar zon gehad. De eerste dag ook vrijwel droog. De vierde dag (terugweg) heeft het wel geregend. Volgens de gids start het droge seizoen normaal half september, maar is dat dit jaar iets eerder (eind augustus dus).

Misschien zie je in het natte seizoen meer dieren? Toch ben ik erg tevreden over onze trip, want het weer was gewoon echt aangenaam en de community´s vond ik ook interessant.

hmmm. en je was bij Jamu lodge? of ben je van Jamu naar Dracaena gereisd??
Gewoon even uit nieuwsgierigheid welk gebied je zat.
Enneh, als je bij Jamu zat, spraken je gidsen (goed) engels??

ik vind dat je, zeker als je bij Jamu zat, vrij weinig gezien hebt. Nu zijn het voornamelijk apen die je ziet maar in dat gebeid toch normaal gesproken wel iedere dag en verschillende soorten.
Verder zie je aan grote dieren niet veel anders. Wanneer je veel geluk hebt een luiaard. voor de rest moet je het hebben van papagaaien, toekans en heel veel andere vogels. en allerlei insecten enzo, vleermuizen, slangen, spinnen

ik vond het broodbakken en de shaman ook erg leuk inderdaad. De hele ervaring om daar rustig op de rivier te zitten met al dat groen om je heen is fantastisch!!

waar zit je nu?

Nee, behalve tijdens de heenreis echt geen aap gezien. En dat was nog van afstand. O ja, dat huisaapje van een van die andere lodges. Wel insecten, hagedissen, piranha´s, een paar kaaimannen in het donker. Slangen alleen de anaconda tijdens de heenweg, een baby. Ik zat in de Jamu Lodge.

Wat dieren betreft heb ik meer gezien in de Amazone van Brazilië en in Bolivia (Rurrenabaque).

Ik zit nu in Quito. Vandaag uitgerust van een nachtbusrit, de enige die ik gedaan heb. Morgen nog de enige excursie doen die ik echt gemist heb: de Cotopaxi. Helaas ben ik de hoogte niet gewend. Maandag naar huis.

doe het rustig aan op de cotapaxi!! zeker als je de hoogte niet gewend bent. het is geen schande om om de paar passen een kleine pauze in te lassen

neem ook wat snack-eten mee want het is een lange dag en vaak komt de lunch later dan je hoopt!
Veel plezier
Kijk ook uit naar de wilde paarden en lama’s in het NP daar!

Hola,

De Cotopaxi was gaaf! Ik dacht dat we eerst 300 meter naar boven moesten lopen, maar dat is bij een andere tour. En via via was ik nu bij de Biking Dutchman terechtgekomen. Dit was alleen mountainbike, maar het lopen heb ik echt niet gemist. De mountainbiketour zelf was echt fantastisch, met goed materiaal. Heel mooi uitzicht op de Cotopaxi, hoewel de top merendeels bewolkt was. Geen last van de hoogte gehad.

O ja, de gids van Jamu Lodge sprak redelijk goed Engels.

Saludes, zuid-amerikafan

die 300 meter niet hoeve klimmen scheelt een hoop…hahaha
ik ben blij dat ik het ooit gedaan heb maar zal niet uit vrije wil het nog een keer doen. Behalve als ze me betalen…
Bikingdutchman is dus aan te raden voor cotapaxi tour. wat kostte die? en dat was alleen mountainbiken. Een volle dag?

einde Ecuador? en waar gaat de reis nu heen?

Hola,

Biking Dutchman voor een mountainbiketour van de Cotopaxi kan ik echt aanbevelen. Dus geen 300 meter naar boven klimmen (is ook echt niet aantrekkelijk, het waait op 4500 meter keihard en mogelijk nog met een beetje fijne regen/hagel en het uitzicht schijnt er niet aanmerkelijk beter op te worden). Dus alleen een mountainbiketour. Je daalt van 4500 meter naar ongeveer 3500 meter. Het is bijna helemaal downhill, alleen in het 2e en 3e stukje een paar keer eventjes bijtrappen, stelt niets voor. Het 1e stukje is iets steiler dan het 2e en 3e stukje. Er gaat een gids + bezemwagen mee. Onze gids gaf perfecte uitleg over de fietstechniek en pushte totaal niet, integendeel: als je dit eng vindt, kun je gewoon met de bus mee. Hij sprak heel goed Engels. In totaal zit je naar schatting 2 uur op de fiets, afhankelijk van hoe snel je dit doet. De achtergrond met de Cotopaxi vond ik heel mooi. En het fietsen kunnen wij Nederlanders allemaal wel. De prijs was €45,-, ik vond het zeer de moeite waard.

Zo, dat was een stukje reclame voor de Biking Dutchman. Nog meer vragen?

O ja, wat mijn volgende plannen zijn? Nog geen idee. Misschien ooit weer naar Ecuador, en misschien wel een keer de Galapagos (als de prijs meevalt). Al eerder ben ik in Bolivia, Peru en Argentinië geweest (en ook kort in Guatemala en Mexico).

Wat zijn jouw volgende plannen?

aha, zelfde prijs dus als een toertje cotapaxi met klimmen naar de top EN mountainbiken!
heb dat laatst nog gedaan., idd in de wind en de motregen omhoog ploeteren.

mijn plannen?? dit jaar nog…manchester, Krakow en Iran. April 2009 Marokko en verder weet ik het nog niet :wink:

Chalinga Travel heeft hele mooie jungle tours en trekkingen in Ecuador! www.chalinga.com xxx mila

Met wie ben je in Huaorani geweest en wat kostte het?

Bedankt alvast, Micky

Hai! Waar ben je geweest in Huaorain gebied en met wie? Was het kostbaar?