In september ga ik naar Maleisië en ik ben ook van plan Taman Negara te bezoeken. Ik vraag me alleen af wat voor schoenen en kleding je daar het beste kunt dragen. Wie is er geweest en heeft goede tips?
Groetjes, Bianca
In september ga ik naar Maleisië en ik ben ook van plan Taman Negara te bezoeken. Ik vraag me alleen af wat voor schoenen en kleding je daar het beste kunt dragen. Wie is er geweest en heeft goede tips?
Groetjes, Bianca
Hoi Bianca,
Ik weet niet precies wat je van plan bent te doen in Taman Negara.
Ik ben zelf 3 dagen (2 nachten) naar Taman Negara geweest. Ik had een sweater trui aan met lange mouwen, een broek met rist (waar de broekpijpen van af kunnen) en had goede sportschoenen aan.
Mocht je goede spullen willen kopen (weet niet of dit in jou geval noodzakelijk is) dan kan je eens een kijkje nemen in deze winkel –> http://www.bever.nl/
Ik had zelf mijn broek hier gekocht in de aanbieding en gebruik hem nog steeds regelmatig. Verhalen over bloedzuigers las ik overal, maar niks van gezien of gemerkt. Je kan eventueel lange sportsokken aantrekken en deze over je broek doen.
Vergeet vooral geen klamboe mee te nemen tegen de muggen !!
Hoi Bianca,
Ik ben op Borneo een kleine week de jungle in geweest. Bij gewone wandelingen door de jungle had ik een korte broek aan, shirtje en sandalen. Sandalen zijn vooral handig voor de modder en riviertjes, je kan overal doorheen baggeren en je houdt je goede sportschoenen droog ;). Ik geloof niet dat ik me in had gesmeerd met Deet overdag, ik vond de muggen erg meevallen. (In het noorden van Thailand wordt je lekgestoken!).
Voor een beklimming (ik deed het Pinnacletrail) had ik een lange broek aan tegen de scherpe rotsen, en sportschoenen. Maar in Taman Negara heb je dat geloof ik niet. Van bloedzuigers heb ik geen last gehad.
Zorg dat je altijd een droog setje kleren hebt. En houdt je natte en droge kleren dus goed gescheiden (ik heb zelf een kleine trekkersrugzak met aparte compartimenten, maar een plastic zak helpt ook!). Er kan nog wel eens een regenbui vallen, of als je extreme inspanning levert ben je doorweekt van het zweet.
Een klamboe had ik niet mee, had ik ook niet nodig. Zoals gezegd overdag vielen de muggen mee. 's Nachts sliepen we in de open lucht. Ik lag in mijn lakenzak en heb alleen uitstekende delen (gezicht en handen) ingesmeerd met Deet, ging prima!
Veel plezier!