Bloedzuigers in Taman Negara in april 2008

Wij willen aankomende april een rondreis door Maleisie maken. Wij zullen dan Kuala Lumpur, Malacca, Penang, Kota Bharu, Cameron Highlands en Taman Negara aandoen.

Nu heb ik een vraag, en ik hoop dat iemand daar antwoord op kan geven. Zijn er in Taman Negara veel bloedzuigers? Ik ben gigantisch bang van die beesten, en heb horen zeggen dat ze er veel voorkomen… maar ik wil het gewoon even zeker weten!!

Alvast bedankt! :thumbsup:

Ik ben er geen tegengekomen…

Tegen bloedzuigers kun je je echter redelijk beschermen. Doe gesloten schoenen aan en stop evt je (lange!) broek in je sokken. En draag iets met lange mouwen. Dan komt het vast goed. Het schijnt dat rokers minder last hebben van bloedzuigers, maar dat kan ook een fabeltje zijn :slight_smile:

Goede reis alvast!!!

Er zullen er ongetwijfeld veel zitten, maar ik ben er ook geen een tegengekomen…misschien is het roken dan toch ergens goed voor geweest…:slight_smile:

dank jullie voor jullie reactie!!

Het nadeel is dat ik niet rook :wink: Maar wij hoorden dus van iemand die een lange broek aanhad, dat zijn hele broekspijpen onder het bloed zaten…

Als ik daar aan denk wordt ik gek haha…

Wellicht ligt het er ook aan hoe diep je de jungle in trekt. Er is natuurlijk een verschil tussen een korte wandeling naar de Canopy Walk of een meerdaagse trekking naar de omliggende heuvels.

P.S. Ik rook ook niet :wink:

Wij doen inderdaad een dagtocht Taman Negara, met een wandeling naar Canopy Walk… Nou ja we zien het wel!!!

Is April wel een goeie periode?

Inmiddels hebben we besloten het te gaan doen… 8 april vertrekken we (als er genoeg deelnemers zijn ) :smiley:

Echt, je moet gewoon gaan, ik lees alleen maar goede verhalen en ga zelf volgende week woensdag vertrekken naar Thailand waarna ik een reis door heel Zuidoost Azie maak. Zet je westerse denkwijze en de bijbehorende angsten voor de échte natuur opzij en geniet!!

We gaan ook!!! Mijn reis staat inmiddels definitief!!! We hebben de nodige spullen al in huis… Dus we zijn er echt klaar voor!!! Nog maar 8 weken!!!

Wij zijn ook naar diverse Regenwouden geweest in Oktober 2007. In de Taman Negara geen bloedzuigers gezien, maar op Borneo wel. Hangt ook af van het regenseizoen/of dat het geregend heeft. Je kunt wel van die speciale sokken kopen. Hebben wij niet gedaan. Gewoon kortsluitend longsleafshirt in je broek stopppen en sokken over de broekspijpen. Bloedzuigers zijn eng en vies,maar uiteindelijk kunnen ze je geen ziektes overbrengen en zijn het hele schone beesten. Je moet misschien gewoon wat je gevoel uitschakelen en verstandelijk gaan denken! Al weet ik dat dat niet eenvoudig is. Aan de andere kant kom je zoveel meer andere enge beesten tegen die wij niet gewend zijn, dat je dat eigenlijk wel moet doen, anders voel je je echt niet prettig.

Inmiddels ben ik al een hele tijd geleden teruggekomen van een geweldige vakantie in Maleisie!! Hebben daar ook 2 nachten in Taman Negara geslapen, en heb er geen bloedzuiger gezien inderdaad, wel heeeel veel regen gehad, maar ja wat wil je ook :wink: Heb zelf de jungle-trekking niet gedaan vanwege enkel-problemen, maar mijn familie wel en die hebben ze ook tijdens de Canopy e.d. niet gezien… :biggrin: