Jungle bezoeken in Mexico...waar?

Wij gaan in januari drie weken naar Mexico. Hoog op de lijst staat een bezoek aan de jungle. Waar kunnen we dit het beste doen?? Zijn bezig met het bepalen van een route, grootste interesse ligt bij cultuur en zo weinig mogelijk toeristen. We reizen met het openbaar vervoer.
Tips zijn welkom!!

Niemand Een Tip???

De jungle bij Yaxchilán zou mooi moeten zijn vanwege de riviertocht en ook de ruïnes. Eens aan de rivier, heb ik me terug omgedraaid omdat ik het een toeristenmelkerij vond en ik van principe ben dat als iets peperduur is voor de lokalen, ik het ook niet betaal (200 pesos/pers. voor een lancha van 2uur, inkomgeld niet meegeteld).
Steek liever even de grens over en bezoek de jungle van Guatemala. Veel mooier wat mij betreft en goedkoper. Rond Tikal en meer noordelijker ervan, vind je de echte jungle.
Denk niet dat je veel gaat zien in de jungle. Dieren verstoppen zich namelijk. Wél zal je de brulapen overal horen en papegaaien zien rondvliegen (van die kleine groene). In Tikal zie je ook neusbeertjes bij de vleet.
Aangezien je route nog niet vast staat, zou ik je dus Tikal willen aanraden. Yacha, richting Belize, zou ook een mooie setting hebben maar ook wat aan de prijzige kant (zelf niet geweest).
Eventueel kan je je route via Belize (om niet dezelde weg terug te moeten) verder zetten en een stop maken op Caye Caulker.

Veel plezier met voorbereiden.

Beste,
Ben je op zoek naar ‘‘DE jungle’’ ? Denk je nou echt dat je die zó maar kunt betreden ? Wat heeft men in NL of B toch een simplistische visie
van sommige zaken ! Vergeet het maar ! Er is gewoon geen doorkomen
aan ! Waarom ga je niet naar Parque Ecológico- Museo LA VENTA in
Villahermosa, Deelstaat Tabasco, waar je ''DE ''jungle te zien krijgt en
bovendien nog een deskundige uitleg krijgt ! Ben er al 2 maal geweest en
…ik woon in Mexico, dus ik kan er van mee praten.
Wil je meer info over natuurverkenning, bezoek dan eens onze toeristische
site : www.lindoymagico.be Een Vlaming in het mooie Mexico (Emiel).