Hallo reiziger,
Ik ben op zoek naar die ene bijzondere tip voor een rondreis door Mexico (en Guatemala) Wat moet ik daar absoluut gaan zien? En zijn er nog leuke dingen te doen of te zien die niet mogen ontbreken maar die niet regulier worden vermeld in reisgidsen?
Ben benieuwd naar de reacties
groetjes
:vak01:
Hoi!
Ben er vorig jaar geweest, is de meite waard. Palenque (Mexico) zou ik aanraden en Tikal in Guatamala. Merida (in het noorden van Yucatan) is vooral 's avonds erg gezellig, allemaal dansende mensen op straat! Ik kan je aanraden ook eens tussen de locals in de lokale busjes rond te trekken, erg leuk.
Veel plezier vast!
Groetjes, Annemarie
Hoi Jolanda,
Geweldig dat je daar naar toe gaat, het is zeker de moeite waard. Ik was twee jaar geleden in Mexico en heb daar een rondreis gemaakt samen met een vriendin. Eigenlijk per toeval kwamen we op Isla Holbox terecht en ja daar moet je zeker naar toe als je naar Mexico gaat. Want het paradijs bestaat!!! Het is een klein eiland in het noorden van Mexico, er zijn geen auto’s maar golfkarretjes waar het vervoer mee geregeld wordt. Het is vreselijk idyllisch; 's ochtends wakker worden in een hotel op het strand, een bad nemen in de zee, de pelikanen zwemmen om je heen, lopen langs het water, de plaatselijke bevolking leeft van de visvangst en trekt er 's ochtends vroeg met bootjes op uit, je kunt er langs het strand lopen en genieten van een geweldige kust en niemand tegenkomen. Ook kun je er met de walvishaai zwemmen. Kortom een echte aanrader. O ja, wel muggenmeld meenemen
Groeten en een hele fijne reis alvast!
Kitty
Hoi jolanda!
super leuk dat je die kant op gaat! ik ben er afgelopen spetember geweest met een vriendin. Wij hebben de Maya route door Mexico, Guatemala en Belize gedaan (op eigen houtje, we hadden alleen de vlucht vooraf geboekt). Aanraders zijn natuurlijk de Maya ruines: o.a. chichen itza, palenque, tikal. Als je die gaat doen, is het een tip om een gids te nemen. Dat is niet heel goedkoop (je kunt wel proberen af te dingen) maar zo’n site komt helemaal tot leven met een gids en ipv dat je wat algemene dingen leest in een reisgids en de gebouwen bekijkt, leer je veel meer over de cultuur religie, en gebruiken in die tijd. De gidsen weten echt heel veel en kunnen je helemaal laten voelen hoe het toen eraan toe ging. De sunrise tour in Tikal is ook een aanrader: je gaat s nachts door de jungle naar een ruine en ziet daar de zonsopgang. Daarna krijg je een rondleiding langs alle gebouwen met de nodige uitleg.
Verder is in Belize het eiland Caye Caulker erg leuk. Heel mooi, leuke snorkeltochten en heerlijk eten (elke dag verse kreeft! =Uniek voor een backpacker). En de mensen…! het motto is: Go Slow en daar houdt iedereen zich aan. Iedereen is aardig en maakt een praatje, er heerst een hele relaxte sfeer vond ik.
Wij hebben vanuit Antigua een tocht naar de vulkaan Pacaya gemaakt: je komt daar tot heel dicht bij de stromende lava, echt een belevenis.
Heel veel plezier en mocht je meer vragen hebben (hostels, andere dingen), dan stel ze maar.
Groeten,
Suzanne
Hoi Suzanne,
was ook van plan deze zomer door mexico en omliggende landen te gaan reizen… maar als je het dan op eigen houtje regelt…
Hoe ga je dan de grens over? Kun je dat per bus doen, of raad je dan een vlucht aan?
Alvast bedankt!
Anouk