Jungels in Ko Phangan?

Hallo alemaal,

Ik ga in september naar Ko Tao en Ko Phangan, nou wou graag weten of je in Ko phangan ook van die mooie jungles hebt waar je met een olifant kan rijden en of daar ook mooie watervallen zijn… En als jullie nog andere leuke tips hebben voor mij hoor ik het heel graag, alvast bedankt…

Mvg Valentine

Koh Phagnan is een mooi eiland met jungle in het binnenland. Je vind er zeker mooie watervallen, kleine tempeltjes (waarvan o.a. een Chinese -de zotste kitchtempel die ik ooit zag :wink: ) en nog veel meer dat de moeite waard is.
Zorg wel dat je niet op het strand Haad Rin verblijft, dat is het party-gedeelte van het eiland. (Tenzij je daar wilt zijn natuurlijk, kan ook.) Voor de rest is dit een heel rustig en mooi eiland, wij waren er vorig jaar in september en hebben er van genoten.
Ivm olifanteritten kan ik je niet helpen: naar wat ik gehoord en gezien heb zijn de beesten die voor dit soort zaken worden ingezet niet de gelukkigste. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik hoorde o.a. dat een olifant niet goed bestand is tegen het gewicht van die draagstoelen met 1 of meerdere mensen er in.
Misschien kan je voor olifant-gerelateerde verantwoordde projecten eerder kijken naar organisaties als Elephant Nature Park etc…

Veel groetjes en alvast veel plezier met de reisplanning!:dag::chin:

1 like

Ik kan me aansluiten bij jelle.

1 like

Hallo Jelle, als eerst heel erg bedankt voor je reactie… Wou graag nog weten hoe het weer daar was vorig jaar in september??

het weer is natuurlijk moeilijk voorspelbaar maar september is normaal gesproken het regenseizoen dit houd in mooi weer met meestal in de namiddag of avond een flinke bui

1 like

En wij hadden dan nog eens geen druppel regen… één avondje hebben we wel bliksem gezien…:vak02:
Maar idd moeilijk te voorspellen dat weer. Maar zelfs als je af en toe een regenbui hebt: lekker verfrissend en alles mooi groen!

1 like

dit hele jaar is het weer al van slag dus iik durf er geen zinnig woord over te zeggen.

normaal, maar het is geen normaal jaar, gesproken zijn okt/nov de slechtste mnd.

1 like

Hebben jullie ook heel toevallig ervaring met Khao sok???

wat wil je weten kom er regelmatig in de buurt

ik ben er 2 x geweest dus weet er ook wel iets van als je hier vragen over hebt zou ik even een nieuw draadje openen met in de kop ook khao sok zodat meerdere mensen die hier ervaringen mee hebben je ook kunnen helpen

1 like

Dat zou heel erg fijn zijn, namelijk wil ik 3 dagen in khao sok verblijven, waarvan 1 dag in een drijvend huisje… Is dit een aanrader? En zijn daar nog andere plekken die moeite waard zijn om te zien.