Koh phangan

Binnen 10 dagen zal ik (voor de eerste maal) gedurende drie weken rondtrekken door Thailand. Om de batterijen helemaal terug op te laden voor de terugreis naar druilerig België zal ik een drietal dagen doorbrengen op koh phangan. Meer bepaald in de Thong Nai Pan baai aan de oostzijde van het eiland. Graag had ik nog enkele leuke tips gekregen om te doen / bekijken ginder (géén full moon party voor mij…). Is het aangeraden om daar een brommertje te huren, of juist niet? Heeft er soms iemand ervaring met het dreamland resort? Ik weet het, alweer een heleboel vragen… Hopelijk kan iemand me hierop een antwoord geven… Alvast bedankt!

Mvg,

Valentino.

Denk dat baco je hierbij wel kan helpen…hij woont op Pha Ngan dus kent het eiland :slight_smile:

Hoi!

Ik heb vorig jaar op Thong Nai Pan Yai op Ko Phangan gezeten. Ik kan je vertellen dat je daar best geen scooter huurt. Het zit zo, de wegen zijn daar zanderig en met veel diepe gleuven in van het water. Daar verongeluk je gegarandeerd. Veel mensen daar en ook op heel het eiland rijden met littekens rond van het vallen met de brommer. Dus NIET DOEN! Neem beter een taxi. die is mss wel wat duur maar beter dat dan je leven te riskeren. Met dat dreamland resort heb ik geen ervaring. Ben wel net eens even op de site gaan kijken van hen en het ziet er op het eerste zicht wel nice uit. Mss gewoon nog nix boeken op voorhand en gewoon zelf daar eens gaan kijken en eventueel boeken. Kan normaal geen enkel probleem zijn. Verder wens ik je nog een prettige reis! Ik ben net een week terug van Thailand en zo ook Ko Phangan. heb op Haad rin verbleven deze keer.
Groetjes!

Thong nai pan yai(en noi) liggen in het noord oosten van koh phangan.

thong nai pan is een heel mooi strand maar zoals eerder beschreven een beetje afgelegen er zijn daar echter voldoende restaurantjes en barretjes om je 's avonds te vermaken.
Dus als je het niet erg vindt om wat afgelegen te zitten is het een aanrader, je kunt ook een auto huren vanaf ong 800 baht per dag.

de weg naar thong nai pan is een onderhouden dirt road,laatste keer dat ik naar thong nai pan reed was ie pergect maar inmiddels heeft het weer regelmatig geregend dus zal ie er wat minder perfect bijliggen.

alernatieven:chaloklum, haad yao.

p.s. je hoeft niet vooraf te boeken aangezien het niet druk is en je niet rond full moon komt anders boek voor 1 a 2 nachten en als het je niet bevalt kun je altijd weer verkassen.

te doen:canopy adventure,chinese temple, paeng waterfall, than sadet waterfall ( heeft rama V inscriptie achter gelaten in een rots), de grote monitor lizzards moet je geluk hebben lopen los rond maar erg schuw en bij pech kom je een king cobra tegen.

wil je meer info vraag maat
wil je echt voor de ervaring gaan uit de film/boek(dat zich bij koh phangan afspeelt) the beach: bottle beach alleen per boot bereikbaar.

Motorbikes ja er gebeuren net als elders in thailand veel ongelukken mee.
Durf wel te stellen dat veel vd ongelukken de eigenschuld is van de mensen, te hard rijden,koning alcohol/drugs, niet kunnen rijden.
het daarbij niet dragen van beschermingsmiddelen helpt ook niet, lees in bikini/zwembroek, geen helm ed.