Buenos dias!
A.s. zomer ga ik samen met mijn vriendin voor het eerst buiten Europa op vakantie. Het is Mexico geworden en wel van 27/6 t/m 12/7.
Dus hebben we een 16 daagse reis geboekt via Arke.nl! We wilden niet alleen in ons all-in ‘‘resort’’ in Playa verblijven dus hebben we ook 4 nachten elders in Yucatan geboekt. Zo hebben we een kleine ‘‘backpackvakantie’’ in onze all-in reis gebouwd. We vinden het (zeker omdat onze 1e x zo ver weg is) op deze manier al spannend genoeg. Wel kijken we er al enorm naar uit en is de voorpret van het inlezen en uitzoeken al flink begonnen.
Zo kom ik nu ook bij jullie aan, middels dit forum. Mijn vraag is namelijk wat jullie vinden van mijn reisschema (zie hieronder).
-
woe 27/6 t/m zo 01/07 –> 5 dagen Playa del Carmen. Hotel = Viva Wyndham Azteca
-
Dan nemen we op ma 02/07 een bus rechtstreeks naar Merida. Hotel = Dolores Alba
-
Op 03/07 willen we met de bus vanuit Merida naar Celestun gaan voor de flamingo’s (hoop dat ze er in juli zijn). De nacht brengen we weer door in Merida in Dolores Alba.
-
Op 04/07 willen we vanuit Merida heel vroeg met de bus/taxi naar Chitzen Itza en de cenote. Onze ‘‘bagage’’ plaatsen we dan bij hotel Dolores Chitzen (zusterhotel van Merida)
Wanneer we uitgekeken zijn willen we a/h eind van de dag doorreizen naar Coba per bus/taxi.
-
We overnachten op 04/07 in Coba in hotel Villa Arqueologica. De volgende dag bezoeken we al vroeg de site en de meren in de omgeving van het hotel.
Half in de middag willen we afreizen naar Tulum, alwaar we inchecken in Hotel Azucar. Daar relaxen we die dag verder en overnachten we in een romantisch strandhuisje. De volgende dag checken we uit en reizen we terug naar Playa naar het resort waar we de resterende 5 dagen van onze reis zullen verblijven.
Vragen:
- Wat vinden jullie van ons reisschema? Suggesties en of opmerkingn zijn erg welkom!
2 Nu hebben we de keuze gemaakt om vanuit Merida , op 1 dag Celestun te bezoeken en terug te reizen naar Merida. Raden jullie dit ons aan, of kunnen we beter Uxmal en omgeving verkennen op die dag?
- Is het geen gedoe om vanuit Chitzen een bus te regelen die ons dezelfde dag nog brengt naar Coba. Of kunnen we dan beter een taxi nemen. Heb namelijk het idee dat er weinig bussen van Chitzen naar Coba gaan.
Alvast bedankt voor alle hulp en suggesties en opmerkingen.
Groeten Wiebe :zon02: