Jong gezin zoekt werk en woonruimte

Serieuze eigenaars opgelet!
Wij jong gezin uit Nederland, met veel ervaring , willen graag werken en wonen in Midden-of ZuidFrankrijk.Het werk wat we graag zouden willen doen is om bv op een vakantieverblijf te helpen waar het nodig is om de gasten het naar de zin te maken.
Ook zou het ons leuk lijken om dat te kunnen combineren met bv helpen in de keuken de tuin of de dieren verzorgen.
Wij zijn goed onderricht(man is chefkok)(gezamelijk veel horeca ervaring) denkt u iets te kunnen bieden dan vernemen wij dit graag, ons gezin bestaat uit 4 personen, waaronder twee kinderen van 5 en 7 jaar dus er zal onderwijs in de omgeving aanwezig moeten zijn om het voor ons interessant te maken, verder stellen wij het op prijs als er alleen serieuze reacties worden geplaatst,
dit is voor ons namelijk een serieuze oproep, wij zoeken vanaf medio 2006,
Indien U meer wil wteen ids dit altijd mogelijk middels een e-mail.
Met vriendelijke groet
Ton en Annemieke

Hallo Ton en Annemieke,

Wij zijn een gezin van uit Belgie en denken erover om nr Z Frankrijk te emigreren.
Het zou fijn zijn om in contact te komen met mensen die al een paar stappen verder staan dan ons en ervaringen tips willen uitwisselen.

Kennen jullie leuke forums, sites of willen jullie graag zelf persoonlijke ervaringen vertellen: laat iets weten!

In ieder geval wens ik jullie veel geluk in La Douce France!!

Groetjes,
Joke en Jaff

Hallo daar,

Ik kan steeds moeilijker afscheid nemen van mijn huis in France als ik aan het eind van de vakantie terug moet naar Nederland. Ik heb nu dus besloten om er voorgoed te gaan wonen. In de charente dus. Ik ga samen met mijn zoon van 10 en moet dus zorgen dat ik alle zaakjes goed voor elkaar heb/krijg. Mijn opzet is daar een eigen marktkraam te beginnen, maar als ik eerst elders aan de slag kan, ook oké. Deze dingen wat mag en kan moet ik dus nog uitzoeken. Ik moet ook nog uitzoeken hoe het zit met eventuele ziekenfonds, heb gelezen dat je het eerste half jaar als buitenlander geen recht hebt op ziekenfonds, lijkt me raar, zoeken dus…

Ben benieuwd wat jullie stappen worden, wie niet waagd wie niet wint.
Misschien kunnen we tips uitwisselen.

Groeten

Voor adviezen, ervaringen, tips en ideeen, kortom alles wat met Frankrijk te maken heeft.
Bezoek;
http://www.infofrankrijk.com
De site van Wim Bavelaar
Succes verzekerd

Hoi,wij gezin,ook met 2 schoolgaande kinderen(vlakbij).wonen in midden frankrijk.
Wij zijn bezig met het opzetten van een mini camping en kunnen alle hulp goed gebruiken.
Kinderen zijn meer dan welkom,huisdieren geen bezwaar.wij hebben voor jullie een grote studio leeg staan,wel gemeubileerd,met kookgelegenheid en toilet,badkamer is bij ons in de woning,maar geen probleem.je advertentie sprak me aan mede door de zin,wij zijn serieus…wij ook,school voor de kleintjes is vlakbij…ze zouden met mijn dochter mee kunnen,kennen ze vast iemand :slight_smile:
Wij zijn een stel van zij 35,hij 42.
Hij is van beroep schilder…onze kinderen zijn 10 en 12…wij hebben 2 lieve honden,en 2 poezen…later komen er nog kippen bij etc etc…als jullie nog zoekende zijn zou ik graag iets van jullie horen.onze email is nojoke@live.nl…a bientot…

Hallo Allemaal,
Ik ben een ouder, moeder 37 en twee dochters 11 en 12 die ook serieus aan het overwegen is om naar Frankrijk te vertrekken, voorgoed. Zelf dacht ik er meer aan om een groot complex te kopen (of huren) en dat te renoveren tot woon ruimte met B&B kamers.In de Charente ben ik mede eigenaar van een huis, maar dat leent zich niet voor dergelijk gebruik. Wel trekt mij de Charente, Dordogne, rondom Lyon, Toulouse, of gewoon een hele mooie omgeving aan, niet te ver van een grote stad met vliegveld.
Zelf run ik momenteel een B&B en zou zeker voor nodige animo kunnen zorgen qua gasten bestand. Kortom, ook ik zoek bruisende mensen om mij heen, mensen die denken een toegevoegde waarde te hebben binnen een team van enthousiastelingen.
Ik zelf ben horeca duizend poot, maar ben eigenlijk meer een creatieveling, wil eindelijk ook mijn studie tekenen en handvaardigheid toe gaan passen, ik hou van renoveren (schilderen, stukken, houd bewerken, in richten) en tuinieren. Verder is mijn passie elektronische muziek en reizen (Frankrijk maar heb ook in Amerika gewoond en gereisd).
Voor vele is dit waarschijnlijk nog heel vaag, maar ik denk wel dat het belangrijk is om een beetje te weten wat voor persoon ik ben.
Graag ontvang ik reacties mensen van alle leeftijden, liefst ook met kinderen.
Groetjes van Iris.