Een nieuw begin...

hallo wij leuk gezin midden dertig 2 kids hond gaan over een maandje immigreren naar zuid frankrijk…we komen er al jaren op vakantie en nu is het hier genoeg geweest voor ons en onze kinderen in Nederland!!

we zijn goed voorbereid,spreken woordje frans,en dat is het halve werk?!

nee nog lang niet…graag horen we hoe het andere vergaat,
zowel als immigrant als bewoner ,

groetjes ons

:cheer:ook wij lopen met dezelfde plannen in ons hoofd,
vinden Nederland te vol,
willen graag ruimte-

Maar hoe denken jullie ove het vinden van werk,in Frankrijk.
(heb gelezen dat de werkloosheid ook daar hoog is.)

Zelf zou ik wel een camping of iets dergelijks willen beginnen,

eigen baas,

Maar om iets te kopen ,is behoorlijk prijzig,
hypothek in Frankrijk zonder vaste baan gaat echt niet lukken,
huur-pacht ?

veel vragen…

Wat is jullie plan ???

gr.Johan

er zijn er velen van; ervaringsverhalen en weblogs, zeer veel zelfs.
wij wonen nu 2 jaar in Frankrijk, om een idee te krijgen http://opennaarfrankrijk.blogspot.com

Johan, een huis hieren is niet zo duur. Voor een groot vrijstaand huis in goede staat betaal je gemiddeld net 500 euro per maand. Voor je gaat; wees bereid werk aan te pakken dat je krijgen kunt, heb ik romantische verwachtingen en kijk goed waar vraag naar is, behoefte, wat men in die region nodig heeft.

hallo,
nou zo eenvoudig als het klinkt is het niet…je zult i.d.d bereid moeten zijn veel op te geven…en hard werken is hier ook net zo belangrijk.
werkeloosheid is iets wat best mee valt…de franse zelf genieten liever een uitkering???..weet niet maar hier is werk volop…huizen voor 500 i.d.d.maar wel borg-garantie,enz.komt iets meer bij kijken als enkel dat!
momenteel zit er zelfs op de koophuizen 0%rente!!!
wij zitten in de midi-pyreneeen…anders kan het anders wezen maar probeer zo goed mogelijk te kijken wat het land jou…buiten al het mooie…voor jou te bieden heeft,gezien opleiding e.d.!
maar onmogelijk is het zekers niet…bonsoir en just do it?!

Geachte leden,

Indien dit gesprek nog urgent is en er nog belangstelling is voor ondernemerschap in Frankrijk.

Graag stuur me een e-mail.

Zelf bezit ik een perceel onroerend goed in France (Champagne) en wil daar graag activiteiten mee ontplooien.

Uiteraard sta ik open voor suggesties en ideeën. Daar is het ondernemerschap tenslotte voor bedoeld.

M.vr.gr.

Jan, te bereiken via: budding1982@hotmail.com

Ook wij hebben de sprong gewaagd en zijn gelukkig geworden in de Lot (46). Over onze gevoelens, ervaringen en belevenissen, schrijven we bijna dagelijks op ons blog.

Veel succes bij de voorbereidingen, overstap en toekomst!

Kitty Janssen

Hallo beste mensen,…ook ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging in men leven ?zoek vooral werk en onderkomen,waar dat dan ook mag zijn,en dit aangezien ik nog geen vaste bestemming voor ogen heb.Ben zowel geschoold in de bouw als horeca en ben zeer flexsiebel.Misschien weten jullie wel iets…dan mag ik dat graag horen anjema@live.be