Samen emigreren naar Frankrijk

We zijn een gezin van 2 volwassenen (man 41 en vrouw 35) en2 kinderen (tweeling van 8) en zijn van plan om in 2015 te gaan emigreren naar Frankrijk. Wij zouden graag in contact willen komen met andere gezinnen met dezelfde ambities.

Onze plannen zijn om een opknaphuis/ bouwval met stuk grond te kopen en een B&B/ camping/… opzetten.

Graag nodigen wij belangstellenden uit om contact met ons op te nemen.

Misschien kunnen we wie weet elkaar wel helpen!

Hartelijke groeten,

Lilian

Beste Lilian en de rest,

Leuk zoiets weer eens te lezen.
Wij zijn samen(man/vrouw 54) in september 2011 naar Frankrijk verhuisd.
Hebben een oude boerderij gekocht met 1,2 ha grond waar we op dit moment nog weinig mee doen.
We zijn bezig ons huis op te knappen en proberen hier te leven van ons spaargeld en de verhuur van ons huis in NL.
Wij willen graag wat belangrijke tips doorgeven, wat je eigenlijk nooit hoort of leest. Dingen die wij ook niet wisten en graag willen doorgeven.
Mail ons maar gerust op alicehof@live.nl

Vriendelijke groet,
Alice

Beste,

ook wij, een gezin met 4 volwassen zonen, willen graag zo iets starten. Ik ben dus wel benieuwd naar alle reacties. Voorlopig blijft het nog bij voorbereiden. We vertrekken alvast niet vóór 2013.

groetjes
Lieve

Hallo,
Mooi initiatief! Ik denk er zelf ook over om tegen die tijd in Frankrijk te willen wonen.
Ik zou graag het een en ander op willen zetten tav aanbod cursussen…Misschien is een en ander te combineren met jullie…
Waar denken jullie aan? Welke streek?
Ik denk graag mee met jullie.
Mvg.
Liesbeth

We zijn nog niet helemaal zeker waar we naar toe gaan. Deze zomer gaan we in onze vakantie eens op verkenning. Wel willen we iets ruig, bergachtig en bosrijk. Liefst van al met een natuurlijk watertje in de buurt. We willen zo ecologisch mogelijk leven en dicht met de natuur.
We willen zeker verder contact houden met mensen die cursussen willen aanbieden, want dit is inderdaad onze bedoeling. We willen vooral creatieve weken aanbieden.

groetjes
Lieve B.

Hallo,

Wij zijn 10 jaar geleden met onze vier kinderen verhuisd naar Frankrijk. (jongste 3, oudste 10 jaar).
Kom gerust langs deze zomer.Wij wonen in de Gironde. Er valt een heleboel te vertellen over het leven (met kinderen) in Frankrijk.
We hebben een ‘chambres d’hôtes’, dus er is ruimte genoeg, maar als jullie liever camperen: er zijn ook campings in de buurt. Jullie zijn welkom!

(onze chambres d’hôtes is trouwens ook voor meerdere jaren te huur;kan interessant zijn om eerst te proberen of het leven in Frankrijk wel bevalt)

Vriendelijke groeten,
Rob en Annemieke Diepgrond
www.labastide.info

dank u wel voor de uitnodiging. We bekijken eens of de Gironde wat op onze route ligt deze zomer en dan zouden we misschien kunnen afspreken.