Ook wij hebben er hier genoeg van en dromen van een ander leven met meer levenskwaliteit, ook voor onze kindjes.
Wij staan nog niet ver met onze plannen, het blijft voorlopig even bij dromen en voorzichtig uitkijken wat onze mogelijkheden zijn.
Wij zouden het wel bij Frankrijk houden.
We zoeken eigenlijk net hetzelfde te doen als jullie.
Dus, als jullie iets gevonden hebben , laat ons weten hoe het met jullie gaat, als jullie tips, ervaringen (zeker over emigreren met kids) willen uitwisselen, mail ons dan aub!
In ieder geval wens ik jullie alle succes en veel geluk toe!
Tof initiatief om weg te trekken met de kids, kan prachtig worden!
Ik wil alleen opmerken dat je ook wel wat moet opletten waar je aan begint. let er op dat je dit doet met respect voor de plaatselijke bevolking.
Het gebeurt namelijk maar al te vaak dat een (rijke) buitenlander een mooi domein wegkoopt voor de ogen van de plaatselijke bevolking! (bijvoorbeeld streek van d’ardeche) Hierdoor gaan ook de plaatselijke prijzen omhoog. Bovendien zijn er dan nog veel buitenlanders die de plaatselijke economie niet ondersteunen door hun eigen producten via vrachtwagen te laten overkomen vanuit hun land van herkomst.
zo wordt er gemakkelijk kwaad bloed gezet. (en niet onterecht!)
Sorry voor de ietwat negatieve reactie maar deze toestanden kan ik moeilijk verdragen. ik wil er u enkel voor waarschuwen!