Ik weet niet of het gebruikelijk is om via deze weg dit bericht te sturen maar ik probeer het maar.
Ik zit namelijk met het volgende. Ik ben een 26-jarige student en bijna afgestudeerd. Nou leek het me erg leuk om voor een paar weken/maanden naar Frankrijk te gaan en daar te gaan werken, de taal beter te leren beheersen en de cultuur beter te leren kennen. Ik ben half-Frans en daarom boeit dit me ook zo.
Er is alleen 1 probleem. Ik woon nog thuis en mijn vader wil eigenlijk dat ik zo snel mogelijk het huis uit ga en een baan ga zoeken. Ik weet dat niemand voor mij kan beslissen maar misschien zijn hier mensen die mij tips kunnen geven zodat mijn keuze wat makkelijker wordt. Het is niet zo dat ik per se weg wil maar het lijkt me wel een leuke ervaring. Ik zit te denken aan au-pair, het volgen van een taalcursus of vakantiewerk (op een camping). Heeft iemand tips voor mij? Weet iemand misschien een middenweg ofzo? (misschien iets voor een paar weken).
Alvast bedankt!
Ik zou zeggen: Doen!. Vraag eens info bij de verhuurbedrijven, die zoeken vaak jonge mensen om een seizoen op een camping te werken. Ikzef heb het nooit gedaan, maar hoor van velen die het wel doen of gedaan hebben dat het heel leuk is.
Misschien kan je bij ‘Maison de la France’ ook wat info vinden over het werken in Frankrijk.
Hallo Leonie,
Wij wonen sinds 9 jaar met onze vier kinderen in Frankrijk (70 km. onder Bordeaux, op de grens bij Les Landes). Hier runnen wij een chambres d’ hôtes en sinds twee jaar een klein biologisch restaurant. Voor de maanden mei en juni zoeken wij iemand die het leuk vindt om mensen te ontvangen, te serveren en af en toe te helpen in de keuken. Ook zal het soms nodig zijn om met het klaar maken van de kamers te helpen.
Wij zijn een zeer kleinschalig bedrijfje zonder personeel.
Wat wij kunnen bieden is gratis kost en inwoning (een eigen kamer met eigen sanitair,veel privacy).En natuurlijk de mogelijkheid om de taal te oefenen, zowel met de klanten, als met de leveranciers op de markt en op de boerderijen.
Ik heb in ons dorp een zeer aangename en goede cursus Frans gevolgd; misschien is dat voor een paar maanden ook wel mogelijk.
In de meeste weekenden is er veel vrije tijd; zeker met een auto veel van het land te ontdekken!
Zou dit iets voor je zijn? We horen graag van je.
Groeten, Annemieke
www.labastide.info