Ik zou graag mijn connaissance linguistique uitbreiden en op punt zetten want mijn Frans is op dit moment een redelijke ramp. Niet zo goed als je hier in België wilt werken in een toeristische sector en geen talen kan!!!
De enige oplossing om mijn taaltekort weg te werken is dus om naar Frankrijk te gaan voor bijvoorbeeld een half jaartje en om daar dus tijdelijk te werken en te wonen.
Helaas is dit veel makkelijker gezegd dan gedaan.
=>Hoe vind ik daar iets om te wonen en dat te bekostigen? Zijn hier mensen op het forum met een gelijksoortige ervaring, die Frans geleerd hebben in Frankrijk en daar tijdelijk gewoond hebben?
Interessante adressen en gegevens van personen of instanties die me daarbij kunnen helpen zijn altijd welkom!!
Hey, ik heb eigenlijk een soort gelijk probleem, maar dan met Engels. Ik wil dus graag ergens gaan werken in een Engels talig land en ook tijdelijk daar gaan werken. Heb jij inmiddels al iets gevonden ?
Hey voor mij het zelfde… maar wat mijn plan is, om volgend jaar richting frankrijk te vertrekken, woning zoeken, werk zoeken in toerisme… hotel/etc. en dan leer je volgens mij van zelf frans ik denk dat t gaat lukken
Kijk ook even op Joho.nl, die hebben ook altijd wel tips etc.
makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wilde dat ook heel graag. Ik heb uiteindelijk 2 maanden op een mooie camping gewerkt waar ik gratis verbleef in een kamer en natuurlijk alle facilliteiten die een camping biedt om me heen. Helemaal geen slechte leefomstandigheden, als het je gewoon gaat om een dak boven je hoofd en verder als je maar je Frans kan leren… Dan kom je een heel end weg met dit soort oplossingen.
Je kan zelf zoeken naar campings, hotels, etc. onder Nederlandse leiding bijv. die het dus leuk vinden om een Nederlander aan te nemen?? Gewoon proberen en zoeken.
En ik kan je een website geven. Het is wel een bemiddelingsorganisatie maar niet zo duur als de meesten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Blijven zoeken en aan iedereen vragen of ze werk voor je hebben is je beste gratis kans! Hihi.
Ik heb het zelf geleer door een tijdje in Frankrijk te gaan werk. Wat ik gedaan heb? Campingwerk. Ik werkte daar tussen de Fransen voor twee maanden en dat heeft enorm geholpen! Bovendien verdiende ik ook nog wat, maar ja vooral een mooie (werk) vakantie gehad!
www.doublea.nl regelt vakantiewerk in Frankrijk. Campingwerk, Animatiewerk, Receptie, etc. Na de zomer kun je bijvoorbeeld ook nog in een wintersport gebied gaan werken.
Disney in parijs? werkt super, je kan eerst een cursus doen bij Accor taalscholen in parijs, en dat dan terug verdienen bij disney, waar je werkt, en de taal kan verbeteren!
hey,
Het is sowieso een goed idee om Frans te leren in Frankrijk zelf of in een franssprekend land dan kan je altijd oefenen en je merkt gelijkwat je verkeerd doet! Misschien dat je er ondertussen al lang wat aan hebt gedaan maar mochten er andere mensen interesse hebben dan kan je altijd ff op applelanguages.nl kijken, hier bieden ze taalcursussen aan met verblijf bij een gastgezin enzo. Dus genoeg oefening!