Hallo!
Zijn er meer mensen, net zoals ik, die helemaal weg zijn van de franse taal, en dit graag onder knie willen krijgen maar geen geld hebben voor een dure taalcursus? Dit voor de zomer 2009 (juli & augustus). De rest van het jaar studeer ik namelijk geneeskunde. Misschien kunnen we samen plannen maken?
Ik zou graag in frankrijk (liefst parijs! maar kan ook ander franstalig land) ook willen werken, liever tussen de bevolking dan op een camping. Ik heb ervaring in de horeca, maar ook met kinderen.
Hoop op reacties!
hoi,
dat is een superplan, moet je vooral doen, maar wees wel gewaarschuwd: vakantiewerk vinden in Frankrijk is heel moeilijk, niks vergelijkbaar met NL of Engeland bijv.
meeste kans op succes is als je iemand kent die werkt in het bedrijf of zo waar jij ook wil werken, zonder vriendjespolitiek is het moeilijk ergens tussen te komen!
Parijs is natuurlijk geweldig, maar is wel duurder dan de provincies, en er zijn natuurlijk heel veel toeristen, waardoor je misschien meer Engels komt te spreken dan Frans…
success in ieder geval!
Salut!
Moeilijk om taalleren werken te combineren… maar er zijn mogelijkheden om toch een talencursus te doen die helemaal niet duur is!
Een ‘bon idée’ is de talenschool ‘institut cesar’ in Montpellier! Deze wordt geleid door een gedreven en enthousiaste Nederlandse, die zelf ook ooit de sprong in het diepe heeft gewaagd en nu een leuke en vooral gezellige talenschool beheert in centrum van Montpellier!
Zelf heb ik hier een week les gekregen en dit heeft me erg goed gedaan! Natuurlijk kost een talenschool geld, maar hier betaal je absoluut niet de hoofdprijs zoals bij grotere scholen. Ik kan je garanderen dat dit het helemaal waard is!
En anders zijn er ook mogelijkheden om op een echte Franse camping te gaan werken (dus niet alleen maar tussen de Nederlanders…). Daarvoor verwijs ik je naar www.doublea.nl. Dit is een organisatie die bemiddelt voor vakantiewerk in Frankrijk op campings. Daarbij krijg je ondersteuning, een trainingsweekend en een leuk salaris. Uiteindelijk kom je op een echte Franse camping te werken!
Hey!
Hier een andere dokter is spé (nu 3ejaars). Ik zat inderdaad ook aan zoiets te denken voor van de zomer! Mijn motivatie is dat ik graag naar Afrika wil, misschien na de cursus nog door naar Marokko. Campingwerk lijkt me niets, op een wijndomein (zoals hier wordt aangeboden) lijkt me wel leuk, in hoeverre deze Nederlandse familie echter in het Frans communiceert weet ik niet maar misschien is het te combineren met een (goedkope) cursus ergens…
Je kunt me mailen op: [EMAIL=“Intothewild2009@live.com”]Intothewild2009@live.com
Adios
Haha niet twee keer dezelfde reactie (dacht dat het internet was vastgelopen en de vorige niet geplaatst was)!