Tips gezocht: werken en taalcursus

Na lang denken en peinsen over wat ik toch moet beginnen na mijn studie, nu eindelijk een soort van plan op tafel. Werken in een cafe/kroeg/strandtent/restaurant? aan de Franse westkust, en daarbij misschien een taalcursus doen. Nu is daar meteen het volgende probleem. Waar moet ik zoeken!!!
Zijn er mensen die dit eerder hebben gedaan en goede tips hebben voor mij?Ik ben nooit een avonturier geweest dus geen idee waar ik moet beginnen.

Hopelijk kan iemand mij iets verder opweg helpen!

Thanks
Anne

hej hej ik ben heel benieuwd maar heb je al wat gevonden… ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een cursus en een baantje in Frankrijk (in langedoc- roussillion)

Heey
Helaas nog weinig op mijn oproep gehoord en ook zelf nog niet heel veel gezocht. Staat weer even op een laag pitje…
Mocht jij nou iets leuks vinden lijkt het me leuk weer van je te horen!
Gr Anne

aah ok! balen joh… ik heb ook nog niks vernomen verder:(

www.joho.nl > werken en studeren in het buitenland. Ga even langs bij een van hun winkels.
Of effe Googlen… (probeer ook met andere trefwoorden)

Google is your friend!
:wink:

ik neem aan dat ze dat allang heeft gedaan he… voordat je hier gaat posten… ik iig wel… en als daar niks uitkomt vraag je het dus op een forum :wink:

Niks uit komt? Heb je al op die tweede link van mij geklikt (Effe Googlen)? meer dan 10 resultaten!

Dan hebben jullie zeker ook niet op de derde link geklikt, Google is your friend… hehehe

P.S. Het is mij ver voor het internettijperk ook gelukt om een taalcursus in Rome te vinden, maar ja als je gaat zitten wachten tot het op je af komt, kan je lang wachten. Je moet er wel wat voor doen.

Thanks voor je reactie!Ben nu nog veel te druk met het afronden van mijn studie, maar denk dat ik hier wel wat mee kan!

ja die taalcursussen had ik allang gevonden :wink: heb dat allang geregeld… maar ik zocht dus mensen die mij les kunnen geven ipv zo’n dure cursus

Bij een cursus met meerdere leerlingen tegelijk kun je de kosten nog verdelen, privéles lijkt mij meestal juist duurder. Maar misschien lukt het je om iemand te vinden…

Dit instituut in Vught schijnt ontzettend goed te zijn, je wordt dan helemaal ondergedompeld in het Frans.

Het is bedoeld voor mensen die moeten werken met Fransen.

Hoe duur zijn de cursussen dan die jij kan vinden? Misschien extra duur omdat er een Nederlandse tussenpersoon tussen zit? Maar cursussen zijn nu eenmaal niet goedkoop… je kunt ook proberen jezelf Frans aan te leren door er een tijdje te gaan wonen en met grammaticaboekjes en woordenboekjes in de weer maar dan doe je er wel 4x zo lang over.

Beste Anne en andere reizigers,

Wat leuk om te horen dat jullie interesse hebben in een werk/studie reis naar Frankrijk! Wij bij Travel Active bieden wellicht voor jullie interessante taalcursussen aan in Frankrijk. Onze bestemmingen zijn Parijs, Nice, Amboise en La Rochelle. Kijk eens op www.travelactive.nl voor meer informatie en laat het me gerust weten als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Aniek Fleuren
Program Coordinator Taalreizen

Travel Active