Taalcursus in Frankrijk

Hallo allemaal!

Eind augustus ga ik stage lopen in Frankrijk. Om mijn frans te verbeteren wil ik in de maand juli 3 à 4 weken een taalcursus doen in frankrijk. Heeft er iemand tips/ervaringen zodat ik snel een goede keuze kan maken.

Bij voorbaat dank,

groetjes Helen

Ik heb net de website van een Nederlandse lerares Frans in de Lot (zuid-west Frankrijk) op mijn website gezet: www.parlotte.fr.

Je kunt er ook voor kiezen om via een organisatie te gaan. Bijvoorbeeld via Studytravel of via TriColore

Veel succes & groet,
Herman

++++++++++
http://franse.taal.info

Hoi Helen
ik heb vorig jaar in de meivakantie 1 week een franse taalcursus gevolgd in parijs via plustaalreizen. het was wel redelijk prijzig maar ik heb er zeker wat van geleerd! je mag me mailen als je vragen hebt, [EMAIL=“saskia_1988@hotmail.com”]saskia_1988@hotmail.com
Groetjes Saskia

Hey Helen

Ik heb zelf geen flauw benul van de Franse taal, maar ik heb wel een cursus Italiaans gevolgd in Italië met Apple Languages. Over de Italiaanse cursus op zich was ik erg te spreken, maar ze doen ook aan Franse cursussen.

Maar goed, kijk eens of ze iets hebben in de regio waar jij heengaat? Ik was zelf tevreden over de hulp die ik gekregen heb.

Hoi!

Vorig jaar heb ik informatie opgevraagd van TRICOLOR, nadat ik van verschillende kanten gehoord had dat het een goede organisatie was. Uiteindelijk is er van deelname aan de taalcursus door andere redenen niets van gekomen, maar mijn ervaring is dat ze wel erg vlot zijn met reageren.
En ze hebben taalscholen in heel Frankrijk zitten, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Travelactive.

Succes!

Henrieke