Ik ben net afgestudeerd en zou graag mijn frans nog wat bijwerken omdat dat toch wel belangrijk is. nu dacht ik om een cursus frans te gaan volgen in frankrijk, maar die zijn allemaal superduur dat kan ik niet betalen. iemand idee’s voor goedkopere cursussen? anders zou ik graag ook wl willen werken in een hotel of jeugdhostel in frankrijk, maar ik heb al veel gezocht online en ik vind niets eigenlijk. iemand enig idee hoe je daaraan begint of waar je daarvoor moet zoeken?
Ja ook ik ben benieuwd hoe het is verlopen.
Want ik wil eigenlijk precies hetzelfde gaan doen, maar zit met hetzelfde dilemma dat het heel duur is en een baan zoeken is helemaal moeilijk!
Ik zit eigenlijk ook met dezelfde droom, ik zou namelijk ook heel graag een tijd lang (2 à 3 maanden) in Frankrijk kunnen reizen en werken om mijn reis ondertussen te financieren. Ik dacht ook aan jeugdhostels en hotels. Is er iemand die me verder kan helpen? Sam 2504, ik ben ook heel benieuwd naar welke oplossing je al dan niet gevonden hebt?
Hoi copie20, in welke periode van het jaar zou je dat willen doen? En wat kan je zo allemaal? Ik heb hier een B&B en zou in het voorjaar wat hulp kunnen gebruiken voor het opknappen van een gevel en tuinklusjes. Tegen kost en inwoon, en wat drinkgeld.
Hi Moljaire,
ik kan me heel flexibel opstellen, de periode ligt behoorlijk open. Tot februari zou ik graag wat werken om mijn bankrekening wat te spijzen. Ik heb
geen specifieke technische richting gevolgd, maar ben op een boerderij opgegroeid. Dat betekent dat hard fysiek werk me niet vreemd is. Aangezien het
mijn droom is, spreekt het vanzelf dat mijn motivatie heel groot is. Mag ik vragen waar je woont en vanaf welke maand die periode begint waarin je aan de gevel werkt?
Hoi copie20,
Aangezien het gaat over buitenwerken aan de gevel en waarschijnlijk ook schilderwerken kan ik ten vroegste starten in de maand maart, in functie van het weer natuurlijk, zoals een lange winter gelijk dit jaar.
Maar misschien is het best dat we verder in contact blijven via mail? Ik heb je zopas een privé-berichtje gestuurd zodat we via mail de situatie verder kunnen bekijken.