In 2008 heb ik voor 3,5 maanden op een camping in de Alpen van Frankrijk gewerkt, als horecamedewerkster en receptioniste. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het begint weer te kriebelen, en ik zoek ene optie om voor 2a3 maanden naar frankrijk te gaan. Het liefst naar een iets grotere stad of naar het Zuiden van Frankrijk. Het mooiste zou een horeca-baantje zijn, op de camping werken was fantastisch, maar dat is niet meer waar mijn hart ligt.
Is er iemand die me kan helpen met tips voor sites waar ik leuke vacatures kan vinden, of welke instanties ik hiervoor kan benaderen?
Ik kan je helaas niet verder helpen met goede websites, maar ik ken je gevoel wel. Ik heb in 2003/2004 in Parijs gewoond. Ieder jaar gedurende een periode van een paar maanden komt dat gevoel weer terug bij me om naar Frankrijk/Parijs terug te gaan en om daar een mooi leven op te gaan bouwen met mijn gezinnetje. Helaas heeft mijn vrouw totaal geen binding met het land en zou er ook echt niet gelukkig worden. Dus die gevoelens die ik telkens weer opnieuw heb negeren we maar …
Je zou overigens kunnen overwegen om campings en hotels aan te schrijven, die zijn in de zomermaanden eigenlijk altijd wel op zoek naar geschikte medewerkers, je Frans moet echter wel goed zijn ! Is een jaartje Au Pair niets voor je ?
disneyland parijs !!
spreek je frans en ben je minimaal 2 maanden beschikbaar stuur me dan een mail [EMAIL=“nicole.korssen@disney.com”]nicole.korssen@disney.com
Wij hebben in het druk bezochte middeleeuwse plaatse Belvès een restaurant. (dordogne)
Voor de zomer maanden zijn wij nog op zoek naar mensen.
Boven het restaurant stellen wij woonruimte beschikbaar (misschien moet je deze wel delen met iemand anders die ook in het restaurant werkt) 2x per dag eten en een vergoeding.
Heb je interesse stuur dan een mail naar info@restaurant-lenvers.com
Hoi,
Ik woon zelf sinds 11 jaar in Frankrijk, en heb 3 zomers met veel plezier op een camping aan de Dordogne gewerkt. Door verhuizing is dat helaas niet meer mogelijk. Het is een mooie familie camping gelegen in het middeleeuwse dorpje Beaulieu sur Dordogne. Kijk maar op www.campingdesiles.fr voor een idee. Ik weet niet zeker of ze iemand zoeken, maar je kunt het proberen. Het is wel balangrijk goed frans te spreken. Succes ermee!!
Susanne
Mijn zus heeft een camping in Frankrijk en zij zoekt altijd mensen om te helpen in het zomerseizoen.
De site heet: www.legrandbois.fr, je kunt even gaan kijken als je wilt.
Veel plezier alvast in Frankrijk, groetjes Annette